Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Öğretiminde Teknoloji ELT 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrenciler Bilgi teknolojisinin pratik ve teorik boyutlarına odaklanır ve bilgi teknolojisi alanında kariyer için hazırlanır. Teknoloji öğrencileri yeni okur-yazarlıklar hakkında bilgi sahibi olur, ELT bağlamlarında kullanılan dijital teknolojileri bilir, teknolojiyi sınıfa entegre eder, eğitsel oyunlar ve yazılımların dil öğrenimine katkısını kavrar, akıllı tahta kullanır, mobil öğrenmenin önemini kavrar, dijital yerli ve diğital göçmen kavramlarını bilir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği öğrencilerin dijital ve basılı unsurları ile fikir ve bilgi iletişim kurmasına izin veren interaktif , bilgisayar tabanlı uygulamalar içermektedir .

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknolojinin ve yeni okur-yazarlıkların unsurlarını açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 ELT bağlamlarında kullanılan dijital teknolojilerin niteliklerini eleştirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Teknolojiyi sınıfa entegre edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Eğitsel oyunlar ve yazılımların dil öğrenimine katkısını önemser. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Akıllı tahta kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Mobil öğrenme kavramını doğru tanımlayabilir ve gerektiğinde kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Dijital yerli ve diğital göçmen kavramlarını tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması.
2 Dil öğretmeni ve teknoloji.Online kültürlerarası bilgi transferi.
3 Dil öğretmeni ve teknoloji.Düşük kaynak ELT bağlamlarda dijital teknolojiler.
4 Akıllı tahta kullanımı.
5 Mobil öğrenme.Sınıfta internet kullanımı.Sınıf dışı bilgisayar kullanımı.
6 Teknoloji ve öğretmen. Dijital okur-yazarlık.
7 Dil öğretmeni ve teknoloji.Dijital kuşak.
8 Dijital yerlilerin analizi. Genç insanlar, teknoloji ve yeni okur-yazarlıklar.
9 Teknolojiyi sınıfa entegre etmek.
10 Eğitsel oyunlar ve yazılımların kelime öğrenim stratejilerine ve başarısına etkisi.
11 Öğrenci araştırma sunumları.
12 Öğrenci araştırma sunumları.
13 Öğrenci araştırma sunumları.
14 Öğrenci araştırma sunumları.
Kaynaklar
Ders Notu

Chapelle, C. (2003). English language learning and technology: Lectures on applied linguistics in the age of information and communication technology (Vol. 7). John Benjamins Publishing.
Dudeney, and N. Hockly. (2007).How to Teach English with Technology Blended Learning, Pearson Education Limited
Norman Whitney. (2014) Technology Enhanced Language Learning: Connecting Theory and Practice (Oxford Handbooks for Language Teachers)

Ders Kaynakları

Hockly, N. (2015).Technology for the language teacher.Online intercultural exchanges. ELT Journal
Hockly, N. (2014).Technology for the language teacher. Digital technologies in low-resource ELT contexts. ELT Journal.
Hockly, N. (2013). Interactive whiteboards. ELT Journal.
Hockly, N. (2013). Mobile learning. ELT Journal.
Linder, D. (2004). The Internet in every classroom? Using outside computers. ELT Journal.
Hockly, N. (2012).Technology for the language teacher. Digital literacies. ELT Journal.
Hockly, N. (2011).Technology for the language teacher. The Digital Generation. ELT Journal.
Elliott, D. (2014). Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology and the New Literacies. ELT Journal.
Euline Cutrim Schmid (2011). Bringing Technology into the Classroom. ELT Journal.
Kocaman, O., Cumaoğlu Kızılkaya G.(2014)The Effect of Educational Software and Games on Vocabulary
Learning Strategies and Achievement

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Teknolojinin ve yeni okur-yazarlıkların unsurlarını açıklayabilir.
2 ELT bağlamlarında kullanılan dijital teknolojilerin niteliklerini eleştirebilir.
3 Teknolojiyi sınıfa entegre edebilir.
4 Eğitsel oyunlar ve yazılımların dil öğrenimine katkısını önemser.
5 Akıllı tahta kullanabilir.
6 Mobil öğrenme kavramını doğru tanımlayabilir ve gerektiğinde kullanabilir.
7 Dijital yerli ve diğital göçmen kavramlarını tanımlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Proje / Tasarım 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6