Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar ELT 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası,
3 Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
4 Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım,
5 Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meeting and Introduction
2 Language Teacher Education
3 Appraches to Language Teacher Education and Theories of Language Teaching
4 Reflection on Teaching
5 Teacher Research for Professional Development
6 Factors Affecting Participation in Professional Development
7 Teachers Engaging in Action Research
8 Effective components of in-service teacher training
9 Midterm
10 The Nature of Teacher Education
11 CA for SLA, CA for L2 Teacher Training
12 Action Research Presentations
13 Action Research Presentations
14 Wrap-up, Suggestions and Recommendations
Kaynaklar
Ders Notu

Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development

Mann, S. (2019). The Routledge handbook of English language teacher education. Routledge.

Banegas, D. L., Edwards, E., & de Castro, L. S. V. (Eds.). (2022). Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators. Multilingual Matters.

Wang, A. Y. (Ed.). (2021). Competency-based Teacher Education for English as a Foreign Language: Theory, Research, and Practice. Routledge.

Maggioli, G. D. (2022). Initial Language Teacher Education. Taylor & Francis.

Ders Kaynakları

Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development

Mann, S. (2019). The Routledge handbook of English language teacher education. Routledge.

Banegas, D. L., Edwards, E., & de Castro, L. S. V. (Eds.). (2022). Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators. Multilingual Matters.

Wang, A. Y. (Ed.). (2021). Competency-based Teacher Education for English as a Foreign Language: Theory, Research, and Practice. Routledge.

Maggioli, G. D. (2022). Initial Language Teacher Education. Taylor & Francis.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. 5 5 5 5
2 Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. 5 5 5 5 5 5
3 Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Ödev 1 14 14
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6