Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ölçme ve Değerlendirme ELT 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yabancı bir dilin öğretimi ile ilgili yapılacak ölçme ve değerlendirme alanında hem teorik hem de pratik uygulamaları kapsamaktadır. Öğrencilerin, öncelikli olarak dil yeterliliği ve dil gelişimi ile ilgili temel kavram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ders programının sonuna kadar aşağıdaki konularda yeterlilik kazanacaklardır:
1. Yabancı dil eğitiminde yapılacak ölçme değerlendirme kavramları
2. Dil gelişimini takip etmek amacı ile yapılacak ölçme ve değerlendirme ile ilgili yöntem ve uygulamaların analizi
3. Belirli öğrenci grupları için değişik ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
4. Ölçme aracının geçerlilik ve güvenirlik amaçlı istatistik analizlerinin yapılması
5. Ölçme aracının madde analizinin yapılması
6. Sınav dışında kalan alternatif değerlendirme yöntemleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yabancı dil eğitiminde yapılacak ölçme değerlendirme kavramlarını bilir ve tanır. Anlatım, Tartışma,
2 Dil gelişimini takip etmek amacı ile yapılacak ölçme ve değerlendirme ile ilgili yöntem ve uygulamaların analizini yapar. Anlatım, Grupla Çalışma,
3 Belirli öğrenci grupları için değişik ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanması uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapar. Anlatım, Tartışma, Rol Oynama,
4 Ölçme araçlarını tanır ve geçerlilik, güvenilirlik açısından analizini yapar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Ölçme, ölçek, değerlendirme, öğretme, öğrenme, ket vurma
3 Ölçme yaklaşımları
4 Ölçme türleri ve özellikleri
5 Kullanışlılık ölçme modeli/Özgünlük
6 Geçerlilik/ Önyargılar
7 Güvenilirlik/Açıklık
8 Vize
9 Ölçek geliştirme
10 Madde çözümlemesi
11 Ölçek doğrulama
12 Ölçmede güncel sorunlar
13 Dil ölçmenin geleceği
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Understanding Language Testing, by Dan Douglas (2010)

Ders Kaynakları

Language Testing and Assessment: An advanced resource book by G. Fulcher and F., Davidson (2007)
Testing in Language Programs, by J. D. Brown (2005)
Understanding and Developing Language Tests, by C. Weir (2005)
Statistical Analyses for Language Testing, L. Bachman (1996)
Language Testing in Practice, by L. Bachman & Palmer (1996)
Fundamental Considerations in Language Testing by L. Bachman (1990)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Yabancı dil eğitiminde yapılacak ölçme değerlendirme kavramlarını bilir ve tanır.
2 Dil gelişimini takip etmek amacı ile yapılacak ölçme ve değerlendirme ile ilgili yöntem ve uygulamaların analizini yapar.
3 Belirli öğrenci grupları için değişik ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanması uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapar.
4 Ölçme araçlarını tanır ve geçerlilik, güvenilirlik açısından analizini yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6