Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İkinci Dil Edinimi ELT 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İkinci bir dilin örgün veya yaygın eğitim yoluyla edinilmesini konu alan çağdaş çalışmaların uygun bakış açılarıyla incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarının (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) tanıtır ve anadil ile erek dilin gelişim evrelerini ve süreçlerine odaklanır. Durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi (örn.: CHILDES vertitabanı), sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, anadil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn.: doğal ve örgün eğitim ortamları) gibi konular sunulur. Derste anlatım, ikili ve grup çalışması yöntemleri kullanılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil öğrenimi ile alakalı ayrıntılı kavram ve teorileri bilir ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dil edinimi ile dil öğrenimi arasındaki farkları bilir ve analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 İkinci dil edinimi kuram ve modellerini disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 İkinci dil edinimi sürecinde bireysel farklılıkların rolünü doğru tanımlayabilir ve bunları göz önünde bulundurarak uygun dil öğretim ortamları tasarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 İkinci dil ediniminde aradil süreçlerini inceleme
3 İkinci Dil ediniminde anadilin rölü
4 Çocuklarda ikinci dil edinimi
5 Önceden bilinen dillerin rolü üzerine yeni perspektifler
6 İkinci dil edinimi ve dilbilgisi
7 Evrensel dilbilgisi
8 Bağlamsal aradil
9 Vize
10 İkinci dil ediniminde kazanım, etkileşim ve üretim.
11 Öğrenilmiş ikinci dil öğrenimi
12 İkinci dil ediniminde sözcük öğrenimi
13 Ikinci dil edinimine entegre bir bakış
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

https://drive.google.com/drive/folders/1THzoGwwhu9wjX42YzMKK3ShdSI-FqGd7 

Second Langauge Acquisition: An advanced resource book, by Kees de bot et al. (2006)
The Handbook of Second Language Acquisition, edited by Catherine J. Doughty and Michael H. Long (2003)
Second Language Acquisition, by Rod Ellis, (1997)
Understanding Second Language Acquisition, by Lordes Ortega (2009)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dil öğrenimi ile alakalı ayrıntılı kavram ve teorileri bilir ve kavrar.
2 Dil edinimi ile dil öğrenimi arasındaki farkları bilir ve analiz eder.
3 İkinci dil edinimi kuram ve modellerini disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirebilir.
4 İkinci dil edinimi sürecinde bireysel farklılıkların rolünü doğru tanımlayabilir ve bunları göz önünde bulundurarak uygun dil öğretim ortamları tasarlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6