Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tahıl Ürünleri ve Tahıl Ürünlerinde Analitik Kalite Kontrol | GDM 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunda temel bilgiler vererek bu alanda yapılan analitik test yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemleri, bunların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özelliklerini belirlemede kullanılan analiz yöntemleri, elde edilen (kalitatif ve kantitatif) bulguların değerlendirilmeleri, yorumlanmaları ve raporlanmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar ve uygular | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar ve uygular | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
5 | Ekmek, kek ve bisküvi üretimini laboratuar ölçekli uygular | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
6 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar ve uygular | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünleri ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol | |
3 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden örnek alma | |
4 | Tahıllarda fiziksel analizler | |
5 | Buğdayın öğütülmesi ve un verimi hesaplamaları | |
6 | Tahıllarda kimyasal analizler | |
7 | Tahıllarda fizikokimyasal analizler | |
8 | Tahıl nişastasının özellikleri | |
9 | Buğday proteinlerinin elektroforetik analizi | |
10 | Hamurun reolojik özellikleri | |
11 | Deneysel ekmek üretimi, Ekmek analizleri | |
12 | Deneysel kek ve bisküvi üretimi, Kek ve bisküvi analizleri | |
13 | Makarna analizleri | |
14 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde duyusal analizler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koksel, H., Sivri, D., Özboy, O., Başman, A. 2000. Hububat laboratuvarı el kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | |||||||
2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemlerini kavrar | |||||||
3 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar ve uygular | |||||||
4 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar ve uygular | |||||||
5 | Ekmek, kek ve bisküvi üretimini laboratuar ölçekli uygular | |||||||
6 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar ve uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |