Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenme ve Yeme | GDM 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Servis sistemlerinin yönetimi ve organizasyon prosedürleri ile ilgili bilgileri kazandırmak. Bu dersin sonunda öğrenciler gıda servis prosesleri, menü kontrolü ve mutfak organizasyonu, toplu beslenme prensipleri, hijyen /HACCP yönetimi ve kontrolü, fiyat kontrolü, hakkına detaylı bilgi sahibi olabilecektir. |
Dersin İçeriği | Gıda servis kurumlarının önemi, katering sistemleri, gıda servis yönetimi, mutfak planlama ve katering ekipmanları, menü planlama, gıda satın alma, depolama ve iş güvenliği, çalışanların organizasyonu, çeşitli pişirme, hazırlama ve servis metotları, hijyen/HACCP, maliyet kontrol metotları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplu beslenme uygulanan kurumları yönetme ve denetleme konularını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Toplu beslenme süreçlerine ilişkin edindikleri bilgiler doğrultusunda menü denetimi ve mutfak modernizasyonunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Satın alma, maliyet hesaplama, depolama ve kontrol tekniklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Çeşitli hazırlama ve pişirme tekniklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Toplu beslenme kurumlarında hijyen ve sanitasyonun önemini ve uygulanmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Toplu yemek üreten işletmelerde kullanılan ekipmanları tanır ve kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda servis kurumlarının önemi | |
2 | Gıda servisi ve mutfak planlaması | |
3 | Katering ekipmanları | |
4 | Menü planlama | |
5 | Satın alma, depolama ve kontrol teknikleri | |
6 | Kareing çalışanları ve organizasyonu | |
7 | Çeşitli hazırlama ve pişirme teknikleri | |
8 | Servis metotları | |
9 | Hijyen ve HACCP I | |
10 | Hijyen ve HACCP II | |
11 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Maliyet Kontrolü I | |
12 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Maliyet Kontrolü II | |
13 | Toplu Beslenme Sistemlerinde İş güvenliği | |
14 | Projelerin Sunumu-Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TOPLU BESLENME YAPILAN KURUMLARDA BESLENME VE YEME DERS NOTU |
Ders Kaynakları | Endüstriyel yiyecek üretimi, Maviş, F. 2003, Detay Yayıncılık, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplu beslenme uygulanan kurumları yönetme ve denetleme konularını kavrar | |||||||
2 | Toplu beslenme süreçlerine ilişkin edindikleri bilgiler doğrultusunda menü denetimi ve mutfak modernizasyonunu kavrar | |||||||
3 | Satın alma, maliyet hesaplama, depolama ve kontrol tekniklerini kavrar | |||||||
4 | Çeşitli hazırlama ve pişirme tekniklerini kavrar | |||||||
5 | Toplu beslenme kurumlarında hijyen ve sanitasyonun önemini ve uygulanmasını kavrar | |||||||
6 | Toplu yemek üreten işletmelerde kullanılan ekipmanları tanır ve kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |