Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenme ve Yeme GDM 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Servis sistemlerinin yönetimi ve organizasyon prosedürleri ile ilgili bilgileri kazandırmak. Bu dersin sonunda öğrenciler gıda servis prosesleri, menü kontrolü ve mutfak organizasyonu, toplu beslenme prensipleri, hijyen /HACCP yönetimi ve kontrolü, fiyat kontrolü, hakkına detaylı bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin İçeriği

Gıda servis kurumlarının önemi, katering sistemleri, gıda servis yönetimi, mutfak planlama ve katering ekipmanları, menü planlama, gıda satın alma, depolama ve iş güvenliği, çalışanların organizasyonu, çeşitli pişirme, hazırlama ve servis metotları, hijyen/HACCP, maliyet kontrol metotları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplu beslenme uygulanan kurumları yönetme ve denetleme konularını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Toplu beslenme süreçlerine ilişkin edindikleri bilgiler doğrultusunda menü denetimi ve mutfak modernizasyonunu kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Satın alma, maliyet hesaplama, depolama ve kontrol tekniklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
4 Çeşitli hazırlama ve pişirme tekniklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Toplu beslenme kurumlarında hijyen ve sanitasyonun önemini ve uygulanmasını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Toplu yemek üreten işletmelerde kullanılan ekipmanları tanır ve kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gıda servis kurumlarının önemi
2 Gıda servisi ve mutfak planlaması
3 Katering ekipmanları
4 Menü planlama
5 Satın alma, depolama ve kontrol teknikleri
6 Kareing çalışanları ve organizasyonu
7 Çeşitli hazırlama ve pişirme teknikleri
8 Servis metotları
9 Hijyen ve HACCP I
10 Hijyen ve HACCP II
11 Toplu Beslenme Sistemlerinde Maliyet Kontrolü I
12 Toplu Beslenme Sistemlerinde Maliyet Kontrolü II
13 Toplu Beslenme Sistemlerinde İş güvenliği
14 Projelerin Sunumu-Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu

TOPLU BESLENME YAPILAN KURUMLARDA BESLENME VE YEME DERS NOTU
OMCA DEMİRKOL

Ders Kaynakları

Endüstriyel yiyecek üretimi, Maviş, F. 2003, Detay Yayıncılık, Ankara
Toplu Beslenme tapılan Kurumlarda Çalışan personel için sanitasyon/Hijyen eğitimi. Merdol, TK ve Ark. 2003, Hatiboğlu yayıncılık Ankara.
Toplu Beslenme Teknolojisi, Yiğit, V., Duran, T. 1997, Ekin Yayıncılık, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır.
7 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Toplu beslenme uygulanan kurumları yönetme ve denetleme konularını kavrar
2 Toplu beslenme süreçlerine ilişkin edindikleri bilgiler doğrultusunda menü denetimi ve mutfak modernizasyonunu kavrar
3 Satın alma, maliyet hesaplama, depolama ve kontrol tekniklerini kavrar
4 Çeşitli hazırlama ve pişirme tekniklerini kavrar
5 Toplu beslenme kurumlarında hijyen ve sanitasyonun önemini ve uygulanmasını kavrar
6 Toplu yemek üreten işletmelerde kullanılan ekipmanları tanır ve kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 15 15
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6