Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer FEL 600 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiğinin Öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiği

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma teknik ve süreçlerine hakim olma Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Seminer çalışması yapma Beyin Fırtınası, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar
2 Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar
3 Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri
4 Olasılık ve İstatistiki Yöntemler
5 Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı
6 Bilimsel Etik İlkeler
7 Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler
8 Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı
9 Tez Yazma Süreç ve Esasları
10 Proje Yönetimi
11 Makale yazma ve inceleme, değerlendirme
12 Seminer çalışmaları
13 Seminer çalışmaları
14 Seminer çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

-

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Bilimsel araştırma teknik ve süreçlerine hakim olma 5 5 4 3 3 3 4 4 3 5
2 Seminer çalışması yapma 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 16 4 64
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6