Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Felsefe Tartışmaları FEL 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araştırma görevlisi Onur Kabil

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modern dönem felsefesi hakkında belli alanlarda üretilmiş felsefi metinleri öğrenciye tanıtmak; bu metinlerde geliştirilen tartışma süreçlerine öğrenciyi de dahil etmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Modern öncesi Tartışmalar

Rönesans hakkında okumalar

Modern fizik çalışmaları ve bunlar üzerine yazılmış felsefe metinleri

(Bacon, Descates, Galileo, Newton, Locke)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern dönemde felsefede öne çıkan konuların belli düşünürler ve eserleri çerçevesinde öne çıkartılarak kavranılması. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern-öncesi dünya: Geç ortaçağ
2 Modern-öncesi dünya: Ön-Rönesans ve Fizik Biliminde Gelişmeler
3 Rönesans: Fizikte ve Dinde ortaya çıkan gelişmeler 1
4 Rönesans: Fizikte ve Dinde ortaya çıkan gelişmeler 2
5 Protestanlık Üzerine Metinler
6 Protestanlık Üzerine Metinler
7 Fizik Biliminde Devrim: Kopernikus'tan Galileo'ya
8 Bilimsel Devrimi Anlama Çabası Olarak Novum Organon (Bacon)
9 Novum Organon
10 Bilimsel Devrimi Anlama Çabası Olarak Felsefenin İlkeleri (Descartes)
11 Felsefenin İlkeleri
12 Newton Hakkında Okumalar
13 Newton, Descartes, Locke
14 Modern Düşüncenin Bilim Merkezli Metafiziği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Modern dönemde felsefede öne çıkan konuların belli düşünürler ve eserleri çerçevesinde öne çıkartılarak kavranılması.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6