Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkçağ Yunan Felsefesi FEL 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin felsefe tarihi ile, bu tarihin ilk dönemlerindeki sorunlarla tanışması

Dersin İçeriği

Arkhe tartışması, doğa felsefesi, tekçilik, çokçuluk, sofizm, insan felsefesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dönemin genel yapısını tanıtmak Anlatım, Soru-Cevap,
2 İlkçağ felsefesindeki temel problemler hakkında bir bilinç kazandırmak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Felsefenin ortaya çıkış koşullarını ve Yunan dünyasındaki gelişimini ortaya koymak Anlatım, Soru-Cevap,
4 Dönem içerisinde yer alan metinleri tahlil etmek Anlatım, Soru-Cevap,
5 Dönem içerisindeki metinleri tartışmak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Dönemin genel koşullarını değerlendirir Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğa Felsefesine giriş
2 Pre-Sokratik filozofların fragmanları
3 Pre-Sokratik filozofların fragmanları
4 Platon felsefesine giriş
5 Theaetetos okuması
6 Theaetetos okuması
7 Theaetetos okuması
8 Aristotele felsefesine giriş
9 Organon okuması
10 Organon okuması
11 Organon okuması
12 Metafizik okuması
13 Metafizik okuması
14 Metafizik okuması
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

1. ARİSTOTELES; Birinci Çözümlemeler, Çev. Ali Houshiary, Dost Kitabevi, Ankara 1998.
2. ----------; İkinci çözümlemeler Çev. Ali Houshiary, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2005.
2. ----------; Eudemosa Etik, Çev. Saffet Babür, Dost Kitabevi, Ankara 1998.
4. BARNES, J; Aristotle, Oxford University Press, New York 1986.
5. BLACKSON, T.A; Inquiry, Forms and Substances: a Study in Platos Metaphysics and Epistemology, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht 1995.
6. CHERNISS, H; Criticism of Presocratic Philosophy, The Johns Hopkins University, London 1935.
7. GUTHRİE, W.C.K; A History of Greek Philosophy: Aristotle an Encounter, Cambridge University Press, Cambridge 1993.
8. KRANZ, W; Antik Felsefe, Çev: Suat Baydur, Sosyal Yay. İstanbul 1984.
9. PLATON; Collected Dialogues of Plato (ed). Edith Hamilton & Huntington Cairns, Princeton UP 1961.
10. ---------; Devlet, Çev: S. Eyüboğlu, M. Cimcoz, Remzi Kitabevi, İstanbul 1962.
11. ---------; Theiatetos, Çev: Macit Gökberk MEB İstanbul, 1986).
12. ---------;Diyaloglar, I,II Remzi Kitabevi, İstanbul 1982.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Dönemin genel yapısını tanıtmak
2 İlkçağ felsefesindeki temel problemler hakkında bir bilinç kazandırmak
3 Felsefenin ortaya çıkış koşullarını ve Yunan dünyasındaki gelişimini ortaya koymak
4 Dönem içerisinde yer alan metinleri tahlil etmek
5 Dönem içerisindeki metinleri tartışmak
6 Dönemin genel koşullarını değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6