Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Selçuklu Sanatı Araştırmaları | SAN 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Anadolu Selçuklu Mimarisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Medreseleri, Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Hanları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERKAN ATAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Sanatının bölgesel kaynaklarını daha iyi değerlendirebilmek üzere, Ortaçağ kültür varlıklarının üslupsal açıdan gözden geçirilmesi ve sanatsal etkileşimlerin değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Selçuklu sanatının kaynakları, Selçuklu çağında İran-Anadolu etkileşimi, mimari, yapı türleri ve plan özellikleri, malzeme ve teknik, mimariye bağlı süsleme ve küçük el sanatları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Selçuklu sanatının sınırlarını çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Selçuklu mimari eserlerini belirli bir tarihi perspektifle analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Anadolu´nun Selçuklu sanatına katkısını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Anadolu Selçuklu mimarisini çevre kültürleriyle karşılaştırır | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bölgesel üslup özelliklerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Selçuklu eserleri konusunda bilimsel çalışmalar ortaya koyar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan araştırma ve yayınların değerlendirilmesi | |
2 | İslamiyet öncesi Türk mimarisinin ana hatları | |
3 | İslamiyetten sonraki Türk sanatının gelişimi ve Büyük Selçukluya etkileri | |
4 | Büyük Selçuklu sanatının niteliği ve İslam sanatındaki yeri | |
5 | Büyük Selçuklularda mimari | |
6 | Büyük Selçuklularda süsleme sanatları | |
7 | Anadolu Selçukluları kavramı | |
8 | Malzeme, yapı elemanları, sanatçı sorunu | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Mimari, yapı türleri | |
11 | Mimari, yapı türleri | |
12 | Mimari süsleme | |
13 | Mimari süsleme | |
14 | Sunumlar ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | ASLANAPA, Oktay., Selçuklu Sanatı Bibliyografyası, İstanbul, 1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Selçuklu sanatının sınırlarını çizer | ||||||||
2 | Selçuklu mimari eserlerini belirli bir tarihi perspektifle analiz eder | ||||||||
3 | Anadolu´nun Selçuklu sanatına katkısını yorumlar | ||||||||
4 | Anadolu Selçuklu mimarisini çevre kültürleriyle karşılaştırır | ||||||||
5 | Bölgesel üslup özelliklerini bilir | ||||||||
6 | Selçuklu eserleri konusunda bilimsel çalışmalar ortaya koyar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |