Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasvir Sanatında Üslup Araştırmaları SAN 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk İslam resim sanatında farklı coğrafyalarda farklı üsluplarla üretilen eserleri öğrenerek, çağdaşlarıyla karşılaştırma yapar.

Dersin İçeriği

Tasvir sanatının kaynakları ve araştırma yöntemleri
Bölgesel üsluplar
Üsluplararası geçişler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konu ile ilgili kaynakları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım,
5 Taşra ve başkent üsluplarını tanır Beyin Fırtınası, Gözlem, Bireysel Çalışma, Anlatım,
6 Konu ile ilgili eserleri müzede inceler Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7
8
9
10
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasvir sanatına giriş
2 Kaynaklar ve araştırma yöntemleri
3 İslam kültüründe resim
4 Yerel üslupların karşılaştırılması
5 Sanatçı ve hami ilişkisi
6 Seçilen coğrafyadaki saray üslubu
7 Seçilen coğrafyadaki taşra üslubu
8 Öğrenci Sunumları
9 Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları
10 Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları
11 Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları
12 Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları
13 Öğrenci Sunumları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesi tarafından verilecektir.

Ders Kaynakları

ÇAĞMAN, F. ve Z. TANINDI. Topkapı Sarayı Müzesi İslam Minyatürleri, İstanbul, Tercüman Yayınları, 1979.
DICKSON, M.B. - S.C. WELCH, The Houghton Shahnameh, 2 cilt, Cambridge, Mass., 1981.
DIBA, Leyla (ed), Royal Persian Paintings, The Qajar Epoch, 1785-1925, London, I.B. Tauris, 1998.
GRABAR, O., Mostly Miniatures: An Introduction to Persian Paintings, Princeton-Oxford, 2000.
GRAY, Basil, (ed.), The Arts of the Book in Central Asia, 1979
İNAL, Güner, Türk Minyatür Sanatı. Ankara, Atatürk Kültür Merkezi, 1994.
LENTZ, T. ve G. D., LOWRY. Princely Vision Persian Art and Culture in the Fifteenth Century, Los Angeles, Smithsonian Institution Press, 1989.
ROBINSON, W. Basil. Fifteenth- Century Persian Painting Problems and Issues, New York- London, New York University Press, 1991.
SIMS, Eleanor (with B. I. Marshak, E. J. Grube), Peerless Images. Persian Painting and its Sources, New Haven ?London, 2002
WELCH, Anthony, Artists for the Shah, New Haven-London, Yale Un. Press, 1976.
WELCH, Stuart Cary. Royal Persian Manuscripts, Thames and Hudson, London, 1976.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir X
2 Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer X
3 Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar X
4 Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular X
5 Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder X
6 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır X
7 Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür X
8 Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Konu ile ilgili kaynakları tanır 5 5 5
2 Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir 5 5 5
3 Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır 5 5 5
4 Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar 5 5 5
5 Taşra ve başkent üsluplarını tanır 5 5 5
6 Konu ile ilgili eserleri müzede inceler 5 5 5 5
7
8
9
10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 7 7
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6