Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgeleme ve Müzecılık Teknıklerı | SAN 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Murat ALKAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk sanatı araştırmacısının, alanı ile ilgili belge ve objeleri bilimsel çalışmalarda kullanabilecek şekilde tasnif ederek arşivleyebilmesi, objeleri çağdaş müzecilik anlayışında envanterleyip depolayabilmesi veya teşhire sunabilmesi için gerekli çalışmaların yapılması |
Dersin İçeriği | Sanat tarihi materyalini fotoğraf ve çizimlerle tespit etmek, bu materyali bilimsel yöntemlerle tasnif etmek. Çağdaş müzecilik yöntemleri. Tescil fişleri, envanter fişleri. Koruma, depolama ve sergileme teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraflama ve çizim desteğiyle sanat tarihi materyalini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Materyalleri kullanır | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Belgeleme yöntemleri arasındaki bağlantıları saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Bilgi ve envanter fişleri hazırlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
5 | Doğru koruma ve depolama yapar | Anlatım, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
6 | Çağdaş müzecilik kurallarını bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | Müzecilik tarihi | |
3 | Sanat Tarihi materyallerinin tespiti | |
4 | Envanter fişi hazırlama/örnek obje ile. sergileme etiketleri. yönlendirme levhaları. | |
5 | Koruma ve depolama yöntemleri. depo ve labratuar koşulları. | |
6 | Sergileme yöntemleri: açık ve kapalı alan sergilemesi, vitrin ve sergileme elemanları | |
7 | Koleksiyon oluşturma. geçici ve sabit sergiler. edinme ve elden çıkarma | |
8 | Aydınlatma, iklimlendirme ve güvenlik tedbirleri | |
9 | Müze binalarında mekansal problemler | |
10 | Modern müze tartışması | |
11 | Model araştırma ve paylaşma | |
12 | Model araştırmanın sonuçlarını sınama | |
13 | Müzede çalışma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | AHUNBAY Z., Tarini Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fotoğraflama ve çizim desteğiyle sanat tarihi materyalini tanımlar | ||||||||
2 | Materyalleri kullanır | ||||||||
3 | Belgeleme yöntemleri arasındaki bağlantıları saptar | ||||||||
4 | Bilgi ve envanter fişleri hazırlar | ||||||||
5 | Doğru koruma ve depolama yapar | ||||||||
6 | Çağdaş müzecilik kurallarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |