Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurum Kültürü | UTY 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Köse Serdar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyolojik açıdan kurumsal yapıyı ve bu yapıyı oluşturan insanların belirli anlayış ve değerlere sahip olması ve ortak çalışma kültürüne ulaşmasını sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Kurum kültürünün hedefleri, felsefesi,misyonu, vizyonu. Kurum çatışmaları ve çözümü. Grup duygusu ve dayanışma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurum kültürünün sosyal boyutlarını açıklar. | ||
2 | Anlayış seviyesine ulaşmayı hedefler. | ||
3 | Kurum kültürünün temel misyonunu açıklar. | ||
4 | Kurum kültürünün oluşmasına dair bilgiler kazandırır. | ||
5 | Kurum kültürünün ana çerçevesini oluşturmaya çalışır. | ||
6 | Kurum kültürünün alt başlıkları hakkında bilgi verir. | ||
7 | Kurum kültürüne temel olan değer ve tutumları belirler. | ||
8 | Kurum kültürüne destek olan iletişim etkinliğini kapsama alır. | ||
9 | Kurum fikrinin ortak bir payda halinde belirlenmesine işaret eder. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurum kültürü hedefleri ve ortak anlayış | |
2 | Kurum kültürünün felsefesi, misyon ve vizyonu | |
3 | Çalışma geleneğinin oluşturulması | |
4 | Sistemli çalışma düzenine girmek | |
5 | İş hayatına tüm aktörlerin katılımı | |
6 | Kurum kültürünün temel göstergeleri | |
7 | Ortak bir hareket faktörü olarak iletişim | |
8 | Fikir ve duyguların iletilmesi | |
9 | Davranışların düzenlenmesinde iletişim | |
10 | İletişimi doğru kavramlara dayandırmak | |
11 | Kurum fikri ve yenilenme | |
12 | Kurum çatışmaları ve çözümü | |
13 | Grup duygusu ve dayanışma | |
14 | Kurumda sosyal faaliyetlerin önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sami Şener, Kurum Kültürü Ders Notları |
Ders Kaynakları | Cultural Nuances, Assumptions, and the Butterfly Effect, Rory Remer,Counseiing and Vaiues ? January 2007 "Voiume 51 .Effects of basic human values on host community acculturation orientations Irene Sapienza, Zira Hichy, Maria Guarnera, and Santo Di Nuovo,INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 2010, 45 (4), 311?319 .ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM,Serpil DURĞUN Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2006. Cilt:II1, Sayı:II, 112-132 .ÜLKE ORJİNİNİN KURUMSAL KÜLTÜRE YANSIMASI,KURUM İÇİ İLETİŞİM VE İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI: IKEA ÖRNEGİ Ögr.Grv.Elif SUNGUR*Bu çalısma 2007 2.Ulusal Halkla İliskiler Sempozyumunda bildiri olarak sunulmus, .TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNEYANSIMASI,Yrd.Doç.Dr.Ayşen TEMEL EĞİNLİ/Yrd.Doç.Dr.Sinem YEYGEL ÇAKIRxSOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ Cilt 3, No 2, 2011 .TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNE YANSIMASI Ayşen TEMEL EĞİNLİ - Sinem YEYGEL ÇAKIR, SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ Cilt 3, No 2, 2011 .YABANCILAŞMA, KURUMSAL DEĞERLER VE DUYGU YÖNETİMİ DENKLEMİ Arş. Gör. Murat Polat Arş. Gör. Tuba Yavaş/ Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi Mayıs Haziran Temmuz 2012 C.1 Sayı.2 .İNSAN KAYNAKLARI AÇISINDAN KURUMSAL İMAJ Ferit KÜÇÜK, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 15, Sayı: 2, Sayfa: 247-266, ELAZIĞ-2005 .ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ Fatih KARCIOĞLU- Esat KURT, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, 2009 1 .ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ,Doc. Dr. Nezahat GÜÇLÜ, Gazi Universitesi Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ankara 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kurum kültürünün sosyal boyutlarını açıklar. | |||||
2 | Anlayış seviyesine ulaşmayı hedefler. | |||||
3 | Kurum kültürünün temel misyonunu açıklar. | |||||
4 | Kurum kültürünün oluşmasına dair bilgiler kazandırır. | |||||
5 | Kurum kültürünün ana çerçevesini oluşturmaya çalışır. | |||||
6 | Kurum kültürünün alt başlıkları hakkında bilgi verir. | |||||
7 | Kurum kültürüne temel olan değer ve tutumları belirler. | |||||
8 | Kurum kültürüne destek olan iletişim etkinliğini kapsama alır. | |||||
9 | Kurum fikrinin ortak bir payda halinde belirlenmesine işaret eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |