Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çokkültürlü Toplumlar Sosyolojisi | UTY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste yaşadığımız küresel dünyanın etkisiyle daha da artan çeşitlilik olgusunu analiz ederek öğrencilerde farklılıklara ilişkin olumlu bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması | Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi | Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Teoride Kültürel Farklılıkları Algılama Biçimleri | |
2 | Tarihsel Bir Deneyim Olarak Osmanlı İmparatorluğun?da Çokkültürlülük Yansıması | |
3 | Çokkültürlülük ve çokkültürcülük kavramlarının tanımları ve birbirinden farklar | |
4 | Çokkültürlülük biçimleri I | |
5 | Çokkültürlülük biçimleri II | |
6 | Çokkültürlülük Politikaları I (Toplumsal Uyum Modelleri) | |
7 | Çokkültürlülük Politikaları II (Toplumsal Uyum Modelleri) | |
8 | Çokkültürlülük Olgusunun Dünya?daki Yansımaları | |
9 | Kanada ve Avustralya?da Çokkültürlülük Olgusu | |
10 | Avrupa Toplumlarında Çokkültürlülük | |
11 | Amerikan Çokkültürlüğü | |
12 | Çokkültürlü Toplumlarda Çokkültürlü Eğitim Tartışmaları | |
13 | Çokkültürlülüğe Alternatif Model: Demokratik Yurttaşlık Katılımı | |
14 | Çokkültürlülüğün İmkan Ve Sıkıntıları (Eleştirileri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şan, Mustafa Kemal, ?Küreselleşme, Çağında Farklılık Ve Çokkültürlülük Siyaseti?, Avrupa günlüğü, 2006. Sayfa aralığı 300-307 |
Ders Kaynakları | 1. Dominuque, S. Öteki ile Barış İçinde Yaşamak, İstanbul Bilgi Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması | |||||
2 | Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi | |||||
3 | Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 45 |
2. Ödev | 45 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |