Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çokkültürlü Toplumlar Sosyolojisi UTY 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Osman Aydoğan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste yaşadığımız küresel dünyanın etkisiyle daha da artan çeşitlilik olgusunu analiz ederek öğrencilerde farklılıklara ilişkin olumlu bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması Beyin Fırtınası,
2 Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi Beyin Fırtınası,
3 Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Teoride Kültürel Farklılıkları Algılama Biçimleri
2 Tarihsel Bir Deneyim Olarak Osmanlı İmparatorluğun?da Çokkültürlülük Yansıması
3 Çokkültürlülük ve çokkültürcülük kavramlarının tanımları ve birbirinden farklar
4 Çokkültürlülük biçimleri I
5 Çokkültürlülük biçimleri II
6 Çokkültürlülük Politikaları I (Toplumsal Uyum Modelleri)
7 Çokkültürlülük Politikaları II (Toplumsal Uyum Modelleri)
8 Çokkültürlülük Olgusunun Dünya?daki Yansımaları
9 Kanada ve Avustralya?da Çokkültürlülük Olgusu
10 Avrupa Toplumlarında Çokkültürlülük
11 Amerikan Çokkültürlüğü
12 Çokkültürlü Toplumlarda Çokkültürlü Eğitim Tartışmaları
13 Çokkültürlülüğe Alternatif Model: Demokratik Yurttaşlık Katılımı
14 Çokkültürlülüğün İmkan Ve Sıkıntıları (Eleştirileri)
Kaynaklar
Ders Notu

Şan, Mustafa Kemal, ?Küreselleşme, Çağında Farklılık Ve Çokkültürlülük Siyaseti?, Avrupa günlüğü, 2006. Sayfa aralığı 300-307

Şan, Mustafa Kemal ve Erdal, Handan (2011) ?Çokkültürlü Eğitim Tartışmaları?, 1. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, Ankara.

M. K ve Haşlak, İ., ?Asimilasyon ile Çokkültürlülük Arasında Amerikan Anaakımını Yeniden Düşünmek?, Sakarya Üniversitesi SBE, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, 2012.

Ders Kaynakları

1. Dominuque, S. Öteki ile Barış İçinde Yaşamak, İstanbul Bilgi Üniversitesi
2. Kymlicka, Will, Çokkültürlü Yurttaşlık Azınlık Hakları Liberal Teorisi, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, 1998.
3. Taylor, Charles Tanınma Politikası, Çokkültürcülük Tanınma ? Siyaset, Yapı Kredi Yayınları.

4.Tok, Nafiz Kültür Kimlik Ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları.
4.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak
2 Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak
3 Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak
4 Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak
5 Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Tarihsel süreçte etnik ve kültürel çeşitlilik olgusunun kavratılması
2 Kültürel Çoğulculuğun günümüz toplumlarındaki önemi
3 Türkiye´de ve Dünya´da çeşitlilik ve farklılıklara hoş görü siyasetlerinin öneminin kavranılması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 10
1. Ödev 45
2. Ödev 45
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 7 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 4 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,24
Dersin AKTS Kredisi 6