Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi ve İnsan Haklarının Sosyolojik Süreçleri | UTY 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasinin tarihsel gelişimini, insan haklarının tarihsel süreçte kaydettiği aşamayı değerlendirebilme, demokratik toplumları ve kültürleri tanıyabilme,demokrasi ve insan haklarının genelde dünya, özelde Türkiye´deki uygulamalarını analiz edebilme. |
Dersin İçeriği | Demokrasi ve insan hakları, demokrasi kültürü, demokratik toplum, Türkiye´de demokrasi ve insan hakları uygulamaları, Demokrasi ve insan haklarının dünyadaki uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasi ve insan haklarını tarihsel süreçleriyle öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Demoktatik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Demokratik toplumun özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel süreci | |
2 | Demokrasi ve demokrasi kültürü | |
3 | Demokrasi toplum ve özellikleri | |
4 | Demokrasi ve insan haklarını zedeleyen nedenler | |
5 | Türkiye´de demokrasi ve insan hakları uygulamaları | |
6 | Siyasal sistemler ve demokrasi | |
7 | Demokrasiye geçişte yaşanan sorunlar | |
8 | Demokratik toplum ve özellikleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Demokratik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevleri | |
11 | Demokrasi bürokrasi ve insan hakları sürecinde toplumsal sorunlar | |
12 | İnsan hakları ve adalet | |
13 | Hukuk adalet ve demokrasi | |
14 | Demokrasi ve insan haklarının dünyadaki uygulamaları üzerine sosyolojik bir analiz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | X | |||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | X | |||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | X | |||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | X | |||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Demokrasi ve insan haklarını tarihsel süreçleriyle öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Demoktatik bilinç, demokratik yaşam ve toplumsal işlevlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Demokratik toplumun özelliklerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |