Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Tarihi Yazımında Hristiyan Kaynaklar | ITS 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih yazımında ötekinin kaynaklarını ve kaynaklık değerini çözümlemek; hristiyan tarih kaynaklarında yer alan İslam tarihi ile ilgili rivayetleri analiz etmek |
Dersin İçeriği | İslam tarihi kaynaklarında yer alan bilgileri, dışarıdan bir bakış açısıyla karşılaştırma imkânı sağlayacak hristiyan kaynakları tanımak ve analiz etmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih yazımında kaynakların değerini çözümler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İslam tarihi yazımında hristiyan kaynakların değeri problemini tartışır. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hristiyan tarihçilerin kayıtlarını İslam tarihi kaynakları ile karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Hristiyan kaynaklarının İslam tarihi olaylarına bakışındaki farklılıkların sebeplerini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Hristiyan kaynakların olayları sunum tarzına ait algı farklılıklarını ve sebeplerini listeler. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Hristiyan kaynakların müelliflerini ve metodlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hristiyan Kaynakları, Müellifleri ve Metotları | - |
2 | Vehb b. Münebbih ve Kilise Kayıtları | - |
3 | Theophanes | - |
4 | Saîd b. Batrîk | - |
5 | Yahyâ b. Saîd | - |
6 | Sâvîrûs b. Mukaffâ | - |
7 | Agapius el-Menbicî | - |
8 | Bar Hebraeus | - |
9 | Süryani Michel | - |
10 | Ebül-Ferec b. Et-Tayyib | - |
11 | Mateos | - |
12 | Ebû Sâlih el-Ermenî | - |
13 | Mârî b. Süleyman | - |
14 | Hristiyan Kaynakların İslam Tarihi Hâdiseleri Bakımından Değeri | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Saîd b. Batrîk (1909), Kitâbüt-Târîh, Beyrut. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih yazımında kaynakların değerini çözümler. | ||||||||||
2 | İslam tarihi yazımında hristiyan kaynakların değeri problemini tartışır. | ||||||||||
3 | Hristiyan tarihçilerin kayıtlarını İslam tarihi kaynakları ile karşılaştırır. | ||||||||||
4 | Hristiyan kaynaklarının İslam tarihi olaylarına bakışındaki farklılıkların sebeplerini analiz eder. | ||||||||||
5 | Hristiyan kaynakların olayları sunum tarzına ait algı farklılıklarını ve sebeplerini listeler. | ||||||||||
6 | Hristiyan kaynakların müelliflerini ve metodlarını anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |