Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Bütçesi ve Teorisi UML 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Tunç İnce

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu Bütçesi ve Bütçe Türlerine ilişkin olarak ?Bütçe?dersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak

Dersin İçeriği

Bütçe teori ve ilkeleri ile Türk bütçe sistemi ve uygulamasını ayrıntılı olarak içerir

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak ?Araştırma Sorularını? tanımlar Deney ve Laboratuvar,
3 Seçilen konuya ilişkin ?Amacı? tanımlar Deney ve Laboratuvar,
4 Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını ?Çalışmanın Önemi? olarak açıklar Deney ve Laboratuvar,
5 Seçilen konunun ?Sınırlılıklarını? konu, zaman, vb. yönlerden belirler Deney ve Laboratuvar,
6 Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler Deney ve Laboratuvar,
7 Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Devlet bütçesi (tanımı, gelişimi)
2 Devlet bütçesi (işlevleri ve ilkeleri)
3 Devlet bütçesi (genellik ve birlik ilkelerinden sapmalar ve Türkiye uygulaması (katma bütçeli idareler, özel bütçeler,) )
4 Devlet bütçesi (genellik ve birlik ilkelerinden sapmalar ve Türkiye uygulaması (döner sermaye işletmeleri, fon uygulamaları özerk bütçeler) )
5 Türk bütçe sistemi (Stratejik plana dayalı performans esaslı bütçeleme sistemi)
6 Türk bütçe sistemi (Türkiye´de SPDPEBS sisteminin uygulanması:program bütçe sistemi)
7 Türk bütçe sistemi (bütçe yasasının hazırlanma çalışmaları ve yasama organınca görüşülmesi)
8 Türk bütçe sistemi (bütçe yasasının hazırlanma çalışmaları ve yasama organınca görüşülmesi)
9 Arasınav
10 Türkiye?de bütçe uygulaması (gelir ve gider bütçelerinin uygulanması, hazine işlemleri,
11 Türkiye?de bütçe uygulaması (bütçe gelirleri, hazinenin borçlanması,)
12 Türkiye?de bütçe uygulaması (devlet muhasebe sistemi, bütçe döneminin sona ermesi)
13 Mali denetim (bütçe denetimi)
14 Mali denetim (bütçenin aklanması)
Kaynaklar
Ders Notu

- Devlet Bütçesi,Prof. Dr. Osman Pehlivan, ,01.09.2022, Ekin Kitabevi Yayınları

- Kamu Bütçesi,Prof. Dr. Nihat Edizdoğan,Prof. Dr. Özhan Çetinkaya11. Baskı, Ekim 2022

-   Bütçe Hazırlama Rhberleri

-   Bütçe Gerekçeleri

-   Merkezi Yönetim Bütçe Kanunları

-   Temel Ekonomik Göstergeler : https://www.sbb.gov.tr/temel-ekonomik-gostergeler/

 

Ders Kaynakları

- Devlet Bütçesi,Prof. Dr. Osman Pehlivan, ,01.09.2022, Ekin Kitabevi Yayınları

- Kamu Bütçesi,Prof. Dr. Nihat Edizdoğan,Prof. Dr. Özhan Çetinkaya11. Baskı, Ekim 2022

-   Bütçe Hazırlama Rhberleri

-   Bütçe Gerekçeleri

-   Merkezi Yönetim Bütçe Kanunları

-   Temel Ekonomik Göstergeler : https://www.sbb.gov.tr/temel-ekonomik-gostergeler/

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme X
2 Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme X
3 Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme X
4 Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme X
5 Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme X
6 Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme X
7 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma X
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) X
9 Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme X
10 Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme X
11 Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı, 4 3 4 4 4 3 3 2 3 4 4
2 Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak ?Araştırma Sorularını? tanımlar 4 4 3 3 3 3 2 2 3 4 4
3 Seçilen konuya ilişkin ?Amacı? tanımlar 4 3 3 3 4 2 3 2 3 4 4
4 Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını ?Çalışmanın Önemi? olarak açıklar 4 4 3 2 3 3 2 1 3 4 4
5 Seçilen konunun ?Sınırlılıklarını? konu, zaman, vb. yönlerden belirler 4 3 3 3 2 2 3 2 2 3 4
6 Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler 4 4 4 3 3 2 2 2 3 4 4
7 Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir 4 4 3 3 4 4 4 1 3 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 8 16
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 167
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,68
Dersin AKTS Kredisi 6