Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Görmesine Giriş | ISE 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKALIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKALIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, modern yapay zekâ uygulamalarının karmaşık görsel dünyayı algılayabilen, anlayabilen ve yeniden yapılandırabilen bilgisayarlı görme teknolojilerinin incelenmesi, bilgisayarla görmenin temel ilkeleri ve önemli uygulamaları hakkında bilgi edinmek ve gerçek dünya uygulaması ile öğrencilerin ilginç ve son teknoloji bilgisayarlı görü algoritmalarını uygulayabilmeleri için projeler geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar görmesine giris. Temel kavramlar. Görüntü matrisinin olusturulmasi;, komsuluk prensipleri. Bilgisayar görmesi yazilim ve donanim mimarisi. Gri, binary ve renkli görüntü isleme. Nicemleme, filtreleme. Kenar belirleme. Özellik çikartimi. 3 boyutlu bilgisayar görmesinin temelleri. Uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar görmesi donanım elemanlarını tanımak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Görüntü işleme konusunda bilgi sahibi olmak | Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Kamera işlevi ve görüntü oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, | |
4 | Endüstriyel bir görme sistemini tasarlayabilmek. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar görmesine giriş | |
2 | Görüntü oluşumu | |
3 | Görüntülerin gösterilmesi | |
4 | Görüntü filtreleme | |
5 | Kenar bulma | |
6 | Korelasyon ve iki boyutlu dönüşümler | |
7 | Korelasyon ve iki boyutlu dönüşümler | |
8 | Kamera geometrisi | |
9 | Parçalara ayırma | |
10 | Nesne tanıma | |
11 | Görüntü sıkıştırma | |
12 | 3B oluşturma | |
13 | Örnek uygulamalar | |
14 | Örnek uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Computer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski, ISBN-10: 1848829345 Computer Vision: A Modern Approach (2nd Edition), David A. Forsyth and Jean Ponce, Prentice Hall, ISBN-10: 013608592X |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar görmesi donanım elemanlarını tanımak. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Görüntü işleme konusunda bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Kamera işlevi ve görüntü oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Endüstriyel bir görme sistemini tasarlayabilmek. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |