Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Öğretimin Finansmanı | YOG 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek Öğretimin Finansmanı hakkında bigi vermek. Daha kaliteli bir eğitim için devlet ve özel üniversitelerin eğitim ve yönetim stratejilerine değinmek. |
Dersin İçeriği | Ekonomik Gelişme, Finansal Reform, Devlet Yardımları, Eğitim Politikaları, Orta Öğretim, Yüksek Öğretim, Yüksek Öğretim, Eğitim Trendleri, Eğitimin Finansmanı, Finansal Politikaları, Yabancı Öğrenciler, Fon Kaynakları, Hükümet Okul İlişkileri, Özel Üniversiteler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek Öğretimin Finansmanın Önemini anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yükseköğretimde Finansman Çeşitliliğini Kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Yüksek Öğretimin Kalitesini Arttırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitimde Fırsat Eşitliğinin Sağlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Kamu ve Özel Öğretim Rekabet Şartlarını Eşitleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Hizmetinin Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Eğitimin Sunumunda Alternatifler | İlgili Kaynaklar |
3 | Eğitimin Finansmanı | İlgili Kaynaklar |
4 | Yükseköğretim Hizmetinin Niteliği | İlgili Kaynaklar |
5 | Dünyada Yükseköğretim | İlgili Kaynaklar |
6 | Türkiye´de Yükseköğretim | İlgili Kaynaklar |
7 | Yükseköğretimin Finansman Kaynakları | İlgili Kaynaklar |
8 | Yükseköğretimin Finansmanında Devletin Rolü | İlgili Kaynaklar |
9 | Vize Sınavı | İlgili Kaynaklar |
10 | Devlet Üniversitelerinin Finansman Yapısı | İlgili Kaynaklar |
11 | Özel Üniversitelerin Finansman Yapısı | İlgili Kaynaklar |
12 | Öğrencilere Sağlanan Finansal Destekler | İlgili Kaynaklar |
13 | Yükseköğretimde Fırsat Eşitliği | İlgili Kaynaklar |
14 | Yükseköğretimin Finansmanında Paydaşlar | İlgili Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Funding of Higher Education. International Perspectives. Garland Studies in Higher Education, Altbach, Philip G., Structure and Financing of Higher Education in Russia, Ukraine and the EU. Higher Education Policy Series 41, Hare, Paul G., Interest Groups and Governmental Institutions : The Politics of State Funding of Public Higher Education, David Tandberg. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek Öğretimin Finansmanın Önemini anlama | ||||||||||||
2 | Yükseköğretimde Finansman Çeşitliliğini Kavrama | ||||||||||||
3 | Yüksek Öğretimin Kalitesini Arttırma | ||||||||||||
4 | Eğitimde Fırsat Eşitliğinin Sağlanması | ||||||||||||
5 | Kamu ve Özel Öğretim Rekabet Şartlarını Eşitleme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |