Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Öğretimde Eğitim Teknolojisi | YOG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek öğretim düzeyinde tasarımlanacak derslerin daha etkili verimli ve çekici bir biçimde öğretilebilmesi için kullanılabilecek öğretim, ölçme değerlendirme ve rehberlik yöntem ve teknikleri ile bu yöntem ve tekniklerin işe koşulmasında kullanılacak teknolojilerle ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim teknolojisi, eğitim teknolojisinin alt boyutları, yüksek öğretim, yüksek öğretimdeki öğrenci profili ve dersler, yükseköğretimde eğitim teknolojisinin işlevi, öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi örnekleri ve uygulamalar, ölçme ve değerlendirmede eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri ve uygulama örnekleri, eğitim teknolojisi entegrasyonunun planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi kavramını yüksek öğretim düzeyi ile ilişkilendirerek işlevsel olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Alanıyla ilgili eğitim teknolojisi kullanımının öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreçlerine getirebileceği katkıyı açıklar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Alanıyla ilgili öğrenme-öğretme süreçleri tasarımında kullanılabilecek yöntem ve teknolojileri örnekler verir. | Bireysel Çalışma, | |
4 | Alanıyla ilgili ölçme-değerlendirme ve rehberlik süreçlerinde kullanılabilecek yöntem ve teknolojilere örnekler verir. | Bireysel Çalışma, | |
5 | Yükseköğretim düzeyinde öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımını planlar. | Gözlem, | |
6 | Yüksek öğretimde eğitim teknolojisi uygulamalarının uygunluğunu tartışır ve değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi disiplini ve alt boyutları | |
2 | Yüksek Öğretimin karakteristik özellikleri ve eğitim teknolojisinin yüksek öğretim bağlamında işlevsel tanımı | |
3 | Yüksek öğretimde dersler ve öğrenci özelliklerinin eğitim teknolojisinin kullanılması ve planlanması açısından analizi | |
4 | Öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
5 | Öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
6 | Öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
7 | Ölçme ve değerlendirmede süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
8 | Ölçme ve değerlendirmede süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
9 | Rehberlik süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri | |
10 | Yüksek öğretime eğitim teknolojisi entegrasyonu için kullanılabilecek modeller | |
11 | Yüksek öğretime eğitim teknolojisi entegrasyonu için kullanılabilecek modeller | |
12 | Eğitim teknolojisi entegrasyonunun planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | |
13 | Eğitim teknolojisi entegrasyonunun planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | |
14 | Tartışma ve dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Jonassen, D.H.. (1996). Handbook of Research on Educational Communications and Technology: a Project of the Association for Educational Communications and Technology. NewYork: Lawrence ErlbaumAssocciates. |
Ders Kaynakları | Dergiler: Educational Technology Research and Development, Educational Technology, Harward Educational Review |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi kavramını yüksek öğretim düzeyi ile ilişkilendirerek işlevsel olarak tanımlar. | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 |
2 | Alanıyla ilgili eğitim teknolojisi kullanımının öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreçlerine getirebileceği katkıyı açıklar. | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 |
3 | Alanıyla ilgili öğrenme-öğretme süreçleri tasarımında kullanılabilecek yöntem ve teknolojileri örnekler verir. | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 5 |
4 | Alanıyla ilgili ölçme-değerlendirme ve rehberlik süreçlerinde kullanılabilecek yöntem ve teknolojilere örnekler verir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 |
5 | Yükseköğretim düzeyinde öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi kullanımını planlar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
6 | Yüksek öğretimde eğitim teknolojisi uygulamalarının uygunluğunu tartışır ve değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |