Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | YOG 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütler için en önemli kaynak olan insan kaynaklarının etkili bir şekilde yönetilmesi konusunda bilgi vermek |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynaklarına Giriş, İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma, Kariyer Yönetimi ve Planlaması, Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan kaynakları yönetiminin yükseköğretim kurumlarındaki yeri ve önemini analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Kariyer ve personel geliştirme bilincini kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Güncel mesleki problemlere meslek ahlakı açısından yaklaşabilmek ve çözüm önerileri ortaya koyabilmek | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynaklarına Giriş | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi | |
4 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi | |
5 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Yönetime Katılma | |
8 | Kariyer Yönetimi ve Planlaması | |
9 | Kariyer Yönetimi ve Planlaması | |
10 | Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi | |
11 | Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi | |
12 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi | |
13 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi | |
14 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Açıkalın, Aytaç(2000). İnsan Kaynağının Yönetimi Geliştirilmesi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık -Bingöl, Dursun(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||||
2 | İnsan kaynakları yönetiminin yükseköğretim kurumlarındaki yeri ve önemini analiz edebilmek | ||||||||||||
3 | Kariyer ve personel geliştirme bilincini kazanmak | ||||||||||||
4 | Güncel mesleki problemlere meslek ahlakı açısından yaklaşabilmek ve çözüm önerileri ortaya koyabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |