Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Epidemiyoloji | SAY 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çİğdem Uğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Epidemiyoloji dersinin amacı; öğrenciye epidemiyolojiye ilişkin temel kavramlar, toplum sağlığını en fazla etkileyen etmenlerin etken-çevre-insan özelliklerine göre neden-sonuç ilişkileri ve epidemiyolojik araştırmalar konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Epidemiyoloji dersi; epidemiyolojiye ilişkin temel kavramları, toplum sağlığını etkileyen tüm etmenleri, etken-çevre-insan özellikleri açısından değerlendirmeyi ve epidemiyolojik araştırmalara ilişkin bilgiyi kapsar. Dersin kapsamında; epidemiyolojiye ilişkin temel kavramlar, epidemiyolojik veri kaynakları ve sağlık ölçütleri, epidemiyolojik araştırmaların özellikleri, sağlık düzeyi ölçümünde kullanılan epidemiyolojik ölçütler ve epidemiyolojide özelleşmiş konular işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye ilişkin temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplum sağlığını etkileyen etmenlerin etken-çevre-insan özelliklerine göre neden-sonuç ilişkisini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Epidemiyolojik araştırma sonuçlarını yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sağlığa ve hastalıklara toplumsal boyutta yaklaşabilmeyi öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Sağlık olaylarının bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde epidemiyolojik hız ve oranları hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyoloji Tanım, Amaç ve Kullanım Alanı | |
2 | Epidemiyolojik veri kaynakları ve sağlık ölçütleri | |
3 | Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları | |
4 | Vaka Kontrol ve Kohort Araştırmaları, | |
5 | Kesitsel Araştırmalar, | |
6 | Klinik Epidemiyolojik Araştırmalar, | |
7 | Tarama Testleri, | |
8 | Sağlık Düzeyi Ölçümünde Kullanılan Epidemiyolojik Ölçütler | |
9 | Sağlık Düzeyi Ölçümünde Kullanılan Epidemiyolojik Ölçütler | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Epidemiyolojide Özelleşmiş Konular: Yaşam (Vital) İstatistiklerin Değerlendirilmesi, Sürveyans | |
12 | Taramalar, Ekolojik Çalışmalar | |
13 | İnfeksiyon Hastalıklar Epidemiyolojisi, Üreme Sağlığı Epidemiyolojisi, Beslenme Epidemiyolojisi | |
14 | Klinik Epidemiyoloji, Çevre Epidemiyolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Ders Kaynakları | 1.Köksal, S. Epidemiyoloji, Halk Sağlığı Ders Kitabı,İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Yayınları: 4747, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları: 261, İstanbul, 2008. 2. T.C. Sağlık Bakanlığı,Türkiye Sağlık Kurumu, Temel Epidemiyoloji, 2. Basım ( Bonita, R., Beaglehole, R., Kjellström, T., Basic Epidemyolgy, WHO), Sağlık Bakanlığı Yayın No.758, Türkiye Sağlık Kurumu Yayın No:2009-19, Başak Matbaacılık ve Tanım Hz.Ltd. Şti.2009, Ankara. 3.Tezcan, S., "Epidemiyoloji" (Güler, Ç., Akın, L.,, Halk Sağlığı Temel Bilgiler,2015), Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara. 4.Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri. Ankara: Emek Ofset; 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye ilişkin temel kavramları bilir | |||||||||
2 | Toplum sağlığını etkileyen etmenlerin etken-çevre-insan özelliklerine göre neden-sonuç ilişkisini açıklar | |||||||||
3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini bilir | |||||||||
4 | Epidemiyolojik araştırma sonuçlarını yorumlar | |||||||||
5 | Sağlığa ve hastalıklara toplumsal boyutta yaklaşabilmeyi öğrenir | |||||||||
6 | Sağlık olaylarının bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde epidemiyolojik hız ve oranları hesaplayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |