Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | SAY 403 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Sena PARLAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilerin araştırma modellerini sağlık yönetimi verilerine uygulamalarını sağlayacak teorik ve pratik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders araştırma sürecinin temel aşamalarına odaklıdır. Bu ders kapsamında, öğrenciler sağlık yönetimine özel konu alanlarında bilimsel bilgi birikimini sağlama, araştırma makalelerini okuma, araştırma önerisi ve bilimsel makale hazırlamada deneyim kazanacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | İstatistiksel teknikleri sağlık yönetimi alanı ile ilgili araştırmalarda kullanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Bilim ve bilimsel yöntemin işlevleri ve temel niteliklerini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri tanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Bilimsel araştırma ile etik arasındaki ilişkiyi açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Sağlık yönetimi alanındaki araştırmaları takip eder ve uygulamaları ile ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Saha araştırması ve raporlamaları yapar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi ve araştırma rolü, araştırma süreci adımları | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
2 | Araştırma konusu ve problem ifadesi | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
3 | Literatür tarama ve inceleme | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
4 | Araştırmada amaç, araştırma soruları ve hipotez oluşturma | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
5 | Araştırma Tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
6 | Nicel ve nitel araştırma tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
7 | Evren ve örneklem | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
8 | Veri analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
9 | ARA SINAV | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
10 | Veri analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
11 | Araştırmanın raporlandırılması ve sonuçlarının paylaşımı | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
12 | Araştırma önerisi hazırlama-I | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
13 | Araştırma önerisi hazırlama-II | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
14 | Araştırmada Etik konular | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
Ders Kaynakları | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
3 | İstatistiksel teknikleri sağlık yönetimi alanı ile ilgili araştırmalarda kullanır. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 |
4 | Bilim ve bilimsel yöntemin işlevleri ve temel niteliklerini tanımlar. | |||||||||
5 | Bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri tanır. | |||||||||
6 | Bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını ayırt eder. | |||||||||
7 | Bilimsel araştırma ile etik arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||
8 | Sağlık yönetimi alanındaki araştırmaları takip eder ve uygulamaları ile ilişkilendirir. | |||||||||
9 | Saha araştırması ve raporlamaları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |