Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmetler | SAY 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMA AKPINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim ve meslek olarak sosyal hizmet konusunun tarihsel süreç içinde dünyada ve Türkiyedeki gelişiminin; demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramları açısından sosyal hizmetin değerlendirilebilmesinin; sosyal hizmet kuram ve uygulamasının bilgi, değer ve beceri, problem çözme süreçleri, etkileşim, uzman, müracaatçı, çevre, müdahale süreçleri, bilgi toplama, sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi, planlama, uygulama ve değerlendirme açısından temellerinin öğrenilmesi ve sosyal hizmet açısından analitik bakış açısının yerleştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmetin tanımı, temel kavram ve unsurları. Sosyal hizmet felsefesi, değerleri, etiği, süreç ve yaklaşımları, Dünyada ve Türkiye´de profesyonel sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, Profesyonel sosyal hizmetin uygulama alanları ve işlevsel özelliği; sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları ve mesleki kimliği. İşlenmiş Derslerin Değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet ve sosyal hizmetleri ayrı ayrı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal hizmet ile diğer mesleklerin ilişkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal hizmet teori ve taslaklarını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar, Bilim ve Felsefe Olarak Sosyal Hizmet | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
2 | Sosyal Hizmet ve Diğer Bilim Dalları,Meslek Olarak Sosyal Hizmet | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
3 | Sosyal Hizmetlerde İdari Yapı, Sosyal Güvenlik Sistemi | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
4 | Sosyal Yardımın Tarihi Gelişimi ve Sosyal Hizmet Eğitimi | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
5 | İnsan İhtiyaçları ve Problemleri | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
6 | Sosyal Hizmet Uygulamaları: Bireylerle, Ailelerle, Gruplarla | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
7 | İç ve Dış Kuvvetler Paradigması: Yaşam Döngüsü | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
8 | Sosyal Vaka İncelemesi: Problemler, Süreçler ve Örnekler | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
9 | ARASINAV | |
10 | Sistem Ekolojik Taslak ve Kullanımı | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
11 | Psikolojik, Davranışçı, Politik ve İdeolojik Taslaklar | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
12 | Genelci Model | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
13 | Türkiyede Sosyal Hizmetin Gelişimi ve Uygulama Alanları | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
14 | Aile ve Sosyal Politikalar SHÇEK İl Müdürlükleri ve Yaptığı Hizmetler | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şeker, A. (2012) Sosyal Hizmete Giriş, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
Ders Kaynakları | Zastrow, C. (2013). Sosyal Hizmete Giriş, Ankara: Nika Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmet ve sosyal hizmetleri ayrı ayrı tanımlar | |||||||||
2 | Sosyal hizmet ile diğer mesleklerin ilişkilerini açıklar | |||||||||
3 | Sosyal hizmet teori ve taslaklarını uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |