Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Sektöründe Girişimcilik | SAY 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Girişimcilik; kavramları, yaklaşımları, kültürü, türleri, fonksiyonları, alanları ve girişimcilik süreci. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Girişimcilik İle İlgili Kavramları bilir, Girişimciliğin Önemi ve Gelişimini açıklar, Girişimcilik yeteneklerini geliştirir, Girişimci düşünme biçimini geliştirir, Girişim finansmanını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Girişim finansmanını bilir, Girişimcilik yeteneklerini ve Girişimci düşünme biçimini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Yaratıcılık ve yenilikçiliği açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temel Kavramları (Girişimcinin özellikler, iç ve dış girişimcilik, girişimcilikte motivasyon, girişimcilikte yaratıcılık veya yenilikçilik, buluş, marka ve tasarımların korunması) | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
2 | Başlıca girişimcilik yaklaşımları | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
3 | Girişimcilik Kültürü | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
4 | Girişimcilik Türleri | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
5 | Girişimciliğin fonksiyonları | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
6 | Girişimcilik Alanları | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
7 | Girişimcilik Süreci | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
8 | İşletme kuruluş süreci | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
9 | ARA SINAV | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
10 | İş fikri geliştirme | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
11 | İş planı ve unsurları | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
12 | İş planı hazırlama | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
13 | Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası bağlamı | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
14 | Türkiye ve dünyada sosyal girişimcilik. | Güncel Makale, Araştırma ve Raporlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
Ders Kaynakları | Rachelle Thackray, Adım Adım Girişimcilik, Elips Kitap, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | |||||||||
2 | Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. | |||||||||
3 | Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | |||||||||
4 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | |||||||||
5 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. | |||||||||
6 | Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. | |||||||||
7 | Girişimcilik İle İlgili Kavramları bilir, Girişimciliğin Önemi ve Gelişimini açıklar, Girişimcilik yeteneklerini geliştirir, Girişimci düşünme biçimini geliştirir, Girişim finansmanını bilir. | |||||||||
8 | Girişim finansmanını bilir, Girişimcilik yeteneklerini ve Girişimci düşünme biçimini geliştirir. | |||||||||
9 | Yaratıcılık ve yenilikçiliği açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |