Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık ve Çevre | SAY 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık kurumları yöneticilerinin temel görevi, toplumun sağlık ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde sağlık hizmetlerini planlamak, örgütlemek, yönlendirmek ve denetlemektir. Sağlık kurumları yöneticilerinin özellikle hastane yöneticilerinin bu temel görevi yerine getirebilmesi için, sağlık kavramı ile toplumun ve bireyin sağlık düzeyini etkileyen çevresel faktörler konularında da bilgi sahibi olması gerekir. Bu ders ile sağlık ve sağlıklı insan, çevre ve sağlıklı çevre kavramlarını öğretmek amaçlanmıştır. Ayrıca, öğrencileri çevre ve çevre kirliliği sorunları arasındaki ilişki ve bireysel ve toplumsal sağlığın önemi konularında bilinçlendirmek, çevre sağlığı sorunları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste sağlık ve çevre ilişkisine yönelik bilgi verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve Çevre Kavramları Hakkında Bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kişiye ve topluma yönelik Sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlığı etkileyen Çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre Kaynaklı Bölgesel ve Küresel Sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Sağlığı Kavramı, Tanım, Konular, Özellikler | |
2 | Çevre ve Sağlık İlişkisi | |
3 | Çevre Epidemiyolojisi | |
4 | Risk Değerlendirmesi | |
5 | Çevre ve İnsan | |
6 | İçme ve kullanma suyu, Hava | |
7 | Kent, Çevre ve Sağlık | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hastane çevre sağlığı | |
10 | Görüntü kirliliği, Gürültü, Aydınlatma | |
11 | Su kirliliğinin sağlığa etkileri, su ile bulaşan hastalıklar ve korunma yolları, | |
12 | Katı atıkların sağlık üzerine etkileri | |
13 | Hava kirliliğinin sağlığa etkileri, | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güler Ç, Çevre ve Sağlık, Yazıt Yayıncılık, 2011. |
Ders Kaynakları | 1.Kopnina H and Keune H, Health and environment, New York: Nova Science Publishers, 2010. 7.KAVUNCUBAŞI Ş, ve YILDIRIM S,Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi,2. Baskı,Siyasal kitapevi,Ankara 2010. 8.KAPTANOĞLU AY,Sağlık yönetimi,Beşir kitapevi,İstanbul 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık ve Çevre Kavramları Hakkında Bilgi sahibi olmak | |||||||||
2 | Kişiye ve topluma yönelik Sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||
3 | Sağlığı etkileyen Çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||
4 | Çevre Kaynaklı Bölgesel ve Küresel Sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |