Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hasta Güvenliği | SAY 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem Uğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenmek; hasta güvenliği hedefleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olmak; hasta güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanmak; hasta güvenliği ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste hasta güvenliği, sağlık hizmetlerinde hasta güvenliği uygulamaları, hasta güvenliğinin önemi ve boyutları, hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel gelişmeler hakkında bilgi verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları bilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uluslar ve Uluslararası hasta güvenliği hedeflerini ve standartlarını bilmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hasta güvenliğine ilişkin sorunların önlenmesine ilişkin stratejiler geliştirmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri bilmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Tıbbi hata türlerini sayar. Tıbbi hata kaynaklarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Tıbbi hataları önlemede yönetimin sorumluluğunu açıklar. Tıbbi hataları önleyici yönetsel tedbirleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Hasta Güvenliğinde Olay Bildirimleri ve Analiz Tekniklerini Bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HASTA GÜVENLİĞİ VE İLGİLİ KAVRAMLAR, HASTA GÜVENLİĞİNİN ÖNEMİ VE BOYUTLARI | |
2 | İLAÇ HATALARININ ÖNLENMESİ | |
3 | KAN VE KAN ÜRÜNLERİ TRANSFÜZYONU HATALARININ ÖNLENMESİ | |
4 | ENFEKSİYON HATALARININ ÖNLENMESİ | |
5 | CERRAHİ HATALARIN ÖNLENMESİ | |
6 | DÜŞMELERİN ÖNLENMESİ | |
7 | BEBEK/ ÇOCUK KAÇIRMA VE BEBEKLERİN YANLIŞ AİLEYE VERİLMESİNİN ÖNLENMESİ | |
8 | FİZİKSEL KISITLAMALARA BAĞLI CİDDİ YARALANMA VE ÖLÜMLERİN ÖNLENMESİ | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İNTİHARLARIN ÖNLENMESİ | |
11 | TEDAVİLERİN GECİKTİRİLMESİNİN/ ERTELENMESİN ÖNLENMESİ | |
12 | HASTA GÜVENLİĞİNDE OLAY BİLDİRİMLERİ VE ANALİZ TEKNİKLERİ | |
13 | TIBBİ HATALAR, ÖNEMİ VE BOYUTLARI | |
14 | HASTA GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haydar Sur (2008), Hasta Güvenliği Yaklaşımları, Medipolitan Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Patient Safety Research in to practice, K. Walshe and R. Boaden |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları bilmek. | |||||||||
2 | Uluslar ve Uluslararası hasta güvenliği hedeflerini ve standartlarını bilmek. | |||||||||
3 | Hasta güvenliğine ilişkin sorunların önlenmesine ilişkin stratejiler geliştirmek. | |||||||||
4 | Hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri bilmek. | |||||||||
5 | Tıbbi hata türlerini sayar. Tıbbi hata kaynaklarını analiz eder. | |||||||||
6 | Tıbbi hataları önlemede yönetimin sorumluluğunu açıklar. Tıbbi hataları önleyici yönetsel tedbirleri açıklar. | |||||||||
7 | Hasta Güvenliğinde Olay Bildirimleri ve Analiz Tekniklerini Bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |