Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Liderlik Kuramları ISL 363 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilere, yönetici ve lider kavramları arasındaki farkın anlatılmasının yanı sıra evrensel, durumsal ve modern liderlik kuramları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Lider ve Yönetici Kavramları, Evrensel Liderlik Teorileri, Durumsal Lİderlik Teorileri ve Modern Liderlik Teorileri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lider ve yönetici kavramları arasındaki farkı bilir ve yorumlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yönetim tekniklerini ve teorilerini liderlik aktiviteleri içine katar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ortak çözüm bulma ve katılımcı karar vermeye teşvik eder. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lider ve Yönetici Kavramları Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
2 Liderlerin Kullandıkları Güç Kaynakları ve Otorite Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
3 Evrensel Liderlik Teorileri Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
4 Davranışsal Liderlik Teorileri Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
5 Durumsal Liderlik Teorileri Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
6 Gruplarda Liderlik Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
7 Lider Etkinliği ve Lider-Üye Etkileşimi Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
8 Modern Liderlik Yaklaşımları Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
9 ARASINAV Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
10 Transaksiyonel (İşe Yönelik) Liderlik Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
11 Transformasyonel (Dönüştürücü) Liderlik Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
12 Karizmatik ve Otantik Liderlik Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
13 Gelecek İçin Liderlik: Mentorluk ve Koçluk Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
14 Liderliğe Küresel Etkiler Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık
Kaynaklar
Ders Notu

Peter Guy Northouse(2012), Leadership: Theory and Practice, Sage Publications.
Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık

Ders Kaynakları

Burns, J.M. (1978) Leadership, New York: Harper&Row.
Fiedler (1967) A Theory of Leadership Effectiveness, New York: Mc Graw Hill.
Tannenbaum, R. and Schmidt, W(1958), How to choose a leadership pattern, Harvard Business Review.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Lider ve yönetici kavramları arasındaki farkı bilir ve yorumlayabilir.
2 Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir.
3 Yönetim tekniklerini ve teorilerini liderlik aktiviteleri içine katar ve uygular.
4 Ortak çözüm bulma ve katılımcı karar vermeye teşvik eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 7 7
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5