Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | SAY 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere sağlık ve sağlık kurumları yönetimi alanında kullanabilecekleri İngilizce terminoloji ve İngilizce donanımına sahip olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders İngilizce dil bilgisi yapısının kavranmasını ve kullanılmasını; Ayrıca, Sağlık ve Sağlık kurumlar yönetimi alanında kullanılacak mesleki terminolojinin öğrenciye kazandırılmasını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dilin önemi kavratılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Mesleği ile ilgili bilgileri arayacak kelime dağarcığını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Review of tenses (Present Simple, Past Simple, Present Perfect, Modals, Present and Past Continuous, connectors such as however, therefore, in addition, then, in fact) | |
2 | Review of Future tense, review of connectors such as because of, despite, besides, not only...but also, prefixes such as dis-, in-, en-, and suffixes | |
3 | Text comprehension by analyzing the main ideas, location the main idea, identifying the main idea, paraphrasing or restatement | |
4 | Review of Relative clauses, noun clauses, text comprehension by using all reading stragies and paraphrasing the text related to health management field. | |
5 | Practicing reading and writing skills on a certain text supplied by teacher. | |
6 | Expanding vocabulary, analyzing difficult words, and text comprehension by analyzing the main ideas on the article supplied by teacher. | |
7 | Analyzing structural clues of the given text ; vocabulary expansion and discussion of the text, translation of the text. | |
8 | Words used in different senses, words that are often confused, and text analysis and comprehension of the text called "Ethical Questions in Health Care" and translation of the article. | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Comprehension by analyzing the main ideas of the article related to hospital management activities, analyzing difficult words, expanding vocabulary and translation of the article. | |
11 | More connectors, prefixes mis-, non-, text comprehension by analyzing the main ideas on the article related to education field , vocabulary analysis of the text, and translation of the article. | |
12 | Review of all tenses, connectors, words often confused, words used in different senses and more vocabulary knowledge expansion. | |
13 | Developing reading and writing skills | |
14 | Developing reading and writing skills |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Azar BS and Hages S,Fundamentals of English Grammar, Third Edition,USA, 2003 Naylor H and Murphy R, Essential Grammar in Use, Supplemantary Exercises,2007 Edis P, Teknik İngilizce, İTÜ , 2014. Supplimentary Materials (Compesed and Compiled by the Teacher)
|
Ders Kaynakları | Different Workbooks, Velioğlu A, Kandiller B, Tugay N, Reader at Work I and II, Reading Comprehension Texts and Exercises for Students of English as a Foreign Language, Middle East Technical University, Ankara, 1997 Supplimentary materials related to health management facilities.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dilin önemi kavratılır. | |||||||||
2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | |||||||||
3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | |||||||||
4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | |||||||||
5 | Mesleği ile ilgili bilgileri arayacak kelime dağarcığını geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |