Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgüt Geliştirme ve Değişim Yönetimi | ISL 262 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, örgütlerin neden/nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetilip yönlendirildiğinin araştırılması ve incelenmesidir. Bu çerçevede örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılığın belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması ve konuya ilişkin uygulamalar ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında örgüt geliştirmenin temel öğelerini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Değişimin önemini anlayabilme, değişimin bilincinde olma, değişimi destekleme ve yönetme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kurumun misyon, vizyon ve stratejik planını desteklemek için çalışanlar arasında ilişkileri geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Değişim faaliyetlerini gerçekleştirmek için kaynak ihtiyacını önceden tahmin etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Süreklilik temelinde kurumun büyümesi ve gelişmesi için fırsatları araştırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Tutum araştırması ve geri besleme konusunda kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
11 | Sürekli örgütsel öğrenme, gelişmeyi destekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişimin tanım ve önemi | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul, |
2 | Değişimin dışşal nedenleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
3 | Değişimin içsel nedenleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
4 | Değişimin stratejik türleri : ürünlerde ve hizmetlerde değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
5 | Değişimin stratejik türleri : strateji ve yapıda değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
6 | Değişimin stratejik türleri : insan ve kültürde değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
7 | Değişimin stratejik türleri : teknolojide değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
8 | Değişim süreci ve başarılı değişimin unsurları | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
9 | ARASINAV | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
10 | Değişim liderliği | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
11 | Değişim engelleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
12 | Kültürel değişim aracı olarak örgüt geliştirme | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
13 | Uygulama teknikleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
14 | Tekrar ve tartışma | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Yeniçeri, Özcan (2002) Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Ders Kaynakları |
Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında örgüt geliştirmenin temel öğelerini açıklama | |||||||||
2 | Değişimin önemini anlayabilme, değişimin bilincinde olma, değişimi destekleme ve yönetme | |||||||||
3 | Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime | |||||||||
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | |||||||||
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme | |||||||||
6 | Kurumun misyon, vizyon ve stratejik planını desteklemek için çalışanlar arasında ilişkileri geliştirme | |||||||||
7 | Değişim faaliyetlerini gerçekleştirmek için kaynak ihtiyacını önceden tahmin etme | |||||||||
8 | Süreklilik temelinde kurumun büyümesi ve gelişmesi için fırsatları araştırma | |||||||||
9 | Tutum araştırması ve geri besleme konusunda kavramları açıklar | |||||||||
10 | ||||||||||
11 | Sürekli örgütsel öğrenme, gelişmeyi destekler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |