Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık İşletmelerinde Kantitatif Teknikler | SAY 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Özgün ÜNAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayısal verilerin kullanılması,modellenmesi,analitik düşünce ve programlama modeli konusunda bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sayısal verilerle ilgili isabetli karar almada kullanılan yöntemleri (ulaştırma modeli , simplex, kritik yol, envanter modeli) içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimsel becerileri geliştirme ve organize etme becerisi kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Yeni modeller konusunda bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Sağlık Hizmetlerinin sunumundaki Problemleri tanımlama ve karşılaştırma becerisi kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Sağlık yönetimi konusunda mesleki bilgiyi kavrama becerisi kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Karar alınırken geçerli argumanlara dayandırılması,yönetsel kararların başarısının sayısal yöntemlerle irdelenmesi becerisi kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Yönetsel karar verme sürecinde karar değişkenleri ve kısıtların varlığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Karara konu olan problemin matematiksel modellemesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Karar verme problemlerinin modellenmesi ve çözülmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler, yöneylem araştırması ve bilimsel araştırma tekniklerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Doğrusal programlama, proje yönetim teknikleri (CPM, PERT), oyun teorisi, stok modelleri, bekleme hattı sistemleri, benzetim-simülasyon, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, tahmin yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kantitatif karar verme tekniklerine giriş | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Karar verme teknikleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Karar ağacı | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Olasılık altında karar verme | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Doğrusal programlama | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Simplex metod | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Simplex metod uygulamaları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Kuyruk teoremi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | |
10 | Envanter modeli | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Ulaştırma modeli | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kuzey batı köşesi ,vogel yöntemi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Şebeke analizi ve kritik yol analizi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Similasyon | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özcan, A. Y. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler–Teknikler ve Uygulamalar. Çevirenler: Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım. Siyasal Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Özcan, A. Y. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler–Teknikler ve Uygulamalar. Çevirenler: Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım. Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetimsel becerileri geliştirme ve organize etme becerisi kazandırılması | |||||||||
2 | Yeni modeller konusunda bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi kazandırılması | |||||||||
3 | Sağlık Hizmetlerinin sunumundaki Problemleri tanımlama ve karşılaştırma becerisi kazandırılması | |||||||||
4 | Sağlık yönetimi konusunda mesleki bilgiyi kavrama becerisi kazandırılması | |||||||||
5 | Karar alınırken geçerli argumanlara dayandırılması,yönetsel kararların başarısının sayısal yöntemlerle irdelenmesi becerisi kazandırılması | |||||||||
6 | Yönetsel karar verme sürecinde karar değişkenleri ve kısıtların varlığını açıklar. | |||||||||
7 | Karara konu olan problemin matematiksel modellemesini tanır. | |||||||||
8 | Karar verme problemlerinin modellenmesi ve çözülmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler, yöneylem araştırması ve bilimsel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||
9 | Doğrusal programlama, proje yönetim teknikleri (CPM, PERT), oyun teorisi, stok modelleri, bekleme hattı sistemleri, benzetim-simülasyon, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, tahmin yöntemlerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |