Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık İşletmelerinde Kantitatif Teknikler SAY 305 5 4 + 0 4 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sayısal verilerin kullanılması,modellenmesi,analitik düşünce ve programlama modeli konusunda bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sayısal verilerle ilgili isabetli karar almada kullanılan yöntemleri (ulaştırma modeli , simplex, kritik yol, envanter modeli) içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetimsel becerileri geliştirme ve organize etme becerisi kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Yeni modeller konusunda bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Sağlık Hizmetlerinin sunumundaki Problemleri tanımlama ve karşılaştırma becerisi kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Sağlık yönetimi konusunda mesleki bilgiyi kavrama becerisi kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Karar alınırken geçerli argumanlara dayandırılması,yönetsel kararların başarısının sayısal yöntemlerle irdelenmesi becerisi kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Yönetsel karar verme sürecinde karar değişkenleri ve kısıtların varlığını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Karara konu olan problemin matematiksel modellemesini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
8 Karar verme problemlerinin modellenmesi ve çözülmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler, yöneylem araştırması ve bilimsel araştırma tekniklerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
9 Doğrusal programlama, proje yönetim teknikleri (CPM, PERT), oyun teorisi, stok modelleri, bekleme hattı sistemleri, benzetim-simülasyon, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, tahmin yöntemlerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kantitatif karar verme tekniklerine giriş Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Karar verme teknikleri Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Karar ağacı Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Olasılık altında karar verme Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Doğrusal programlama Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Simplex metod Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Simplex metod uygulamaları Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 Kuyruk teoremi Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
9 ARASINAV
10 Envanter modeli Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Ulaştırma modeli Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Kuzey batı köşesi ,vogel yöntemi Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Şebeke analizi ve kritik yol analizi Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Similasyon Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Özcan, A. Y. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler–Teknikler ve Uygulamalar. Çevirenler: Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım. Siyasal Kitabevi.

Ders Kaynakları

Özcan, A. Y. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler–Teknikler ve Uygulamalar. Çevirenler: Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım. Siyasal Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Yönetimsel becerileri geliştirme ve organize etme becerisi kazandırılması
2 Yeni modeller konusunda bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi kazandırılması
3 Sağlık Hizmetlerinin sunumundaki Problemleri tanımlama ve karşılaştırma becerisi kazandırılması
4 Sağlık yönetimi konusunda mesleki bilgiyi kavrama becerisi kazandırılması
5 Karar alınırken geçerli argumanlara dayandırılması,yönetsel kararların başarısının sayısal yöntemlerle irdelenmesi becerisi kazandırılması
6 Yönetsel karar verme sürecinde karar değişkenleri ve kısıtların varlığını açıklar.
7 Karara konu olan problemin matematiksel modellemesini tanır.
8 Karar verme problemlerinin modellenmesi ve çözülmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler, yöneylem araştırması ve bilimsel araştırma tekniklerini kullanır.
9 Doğrusal programlama, proje yönetim teknikleri (CPM, PERT), oyun teorisi, stok modelleri, bekleme hattı sistemleri, benzetim-simülasyon, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, tahmin yöntemlerini uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,48
Dersin AKTS Kredisi 7