Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balık Biyolojisi ve Araştırma Yönteleri | BIY 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste lisansüstü öğrencilerin balık biyolojisi hakkında genel bir bilgi edinmesi ve balıklarda uygulanan araştırma yöntemleri hakkında fikir sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Balıkların morfolojik özellikleri, yaşama ortamları, balıklarda yaş tayini, balık fizyolojisi, balıklarda ağır metal tayini, balıklarda toksikolojik, histolojik ve hematolojik teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Balıkların morfolojik karakterini öğrenir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Balıkların fizyolojisi hakkında fikir sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Balıklarda histolojik teknikleri kavrar. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Balıklarda ağır metal analizlerini öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Balık Biyolojisine Giriş | |
2 | Balıklarda Yaş Tayini | |
3 | Balıklarda Sindirim Sistemi | |
4 | Balıklarda Boşaltım ve Osmoregülasyon | |
5 | Balıklarda Solunum Sistemi | |
6 | Balıklarda Üreme | |
7 | Akuatik Toksikoloji | |
8 | Balıklarda Anestezi Uygulamaları ve Anestezikler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Balıklarda Histolojik Teknikler I | |
11 | Balık Hematolojisi ve Hematolojik Yöntemler | |
12 | Balık Hastalıkları | |
13 | Balıklarda Ağır Metal Analizleri | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Balık Biyolojisinde Araştırma Yöntemleri, Doç. Dr. Mehmet Karataş, Nobel Yayın Dağıtım. 2)Temel Balık Anatomisi ve Fizyolojisi, Prof. Dr. Ercan Sarıhan ve Prof. Dr. İbrahim Cengizler, Nobel Kitabevi,172 s. 3) İhtiyoloji, Prof. Dr. Necla Demir, Nobel Yayın Dağıtım, 4. Baskı, 423 s. 4) Balık Biyolojisine Giriş, Prof. Dr. Ercan Sarıhan, Dr. Erdoğan Çiçek, Dr. Benin Toklu Alıçlı, Nobel Kitabevi, 137s. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Balıkların morfolojik karakterini öğrenir | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
2 | Balıkların fizyolojisi hakkında fikir sahibi olur | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
3 | Balıklarda histolojik teknikleri kavrar. | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
4 | Balıklarda ağır metal analizlerini öğrenir. | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |