Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meyvecilikte Çoğalmanın Esasları | BIY 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı çoğaltma teknikleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Çoğaltmanın genel esasları: Eşeyli çoğaltma; Meyve tohumlarının gelişmesi,tohum seçimi, tohum üretimi, tohum üretiminin esasları,tohumda çoğaltma, Eşeysiz çoğaltma; eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler, çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları, çelikle çoğaltmanın tekniği, aşılama, daldırma. Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çoğaltmanın genel esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Eşeyli çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Tohum seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
8 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
9 | Eşeysiz çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
12 | Aşıyla Çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
13 | Daldırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
15 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoğaltmanın genel esasları | |
2 | Eşeyli çoğaltma | |
3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | |
4 | Tohum seçimi | |
5 | Tohumla üretim | |
6 | Tohumla üretim | |
7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |
8 | Eşeysiz çoğaltma | |
9 | Ara sınav | |
10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | |
11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | |
12 | Çelikle çoğaltma teknikleri | |
13 | Aşılama, Daldırma | |
14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ve dığer yardımcı materyaller dersten önce veya ders sırasında verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çoğaltmanın genel esasları | |||||||
2 | Eşeyli çoğaltma | |||||||
3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | |||||||
4 | Tohum seçimi | |||||||
5 | Tohumla üretim | |||||||
6 | Tohumla üretim | |||||||
7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |||||||
8 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |||||||
9 | Eşeysiz çoğaltma | |||||||
10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | |||||||
11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | |||||||
12 | Aşıyla Çoğaltma | |||||||
13 | Daldırma | |||||||
14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | |||||||
15 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |