Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bakteri Metabolizması | BIY 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Evrim sürecinde üreme hızları nedeniyle en kolay uyum sağlayan organizmalar olmalarından dolayı pek çok farklı ortama uyum sağlayan bakteriler ve çok farklı metabolik çeşitlilik ortaya çıkmıştır. Bu ders bu farklı metabolik olayları ve çevreye uyumu inceleyecektir. |
Dersin İçeriği | Farklı metabolik koşullarda üreyen bakteriler ayrıntılı olarak incelenecek, ayrıca fotosentez ve azot fiksasyonu gibi konuların moleküler açıdan değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakterilerin farklı metabolik olayları ve çevreye uyumunu inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fotosentez ve azot fiksasyonunu moleküler açıdan değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrimsel mikrobiyoloji ve mikrobiyal çeşitlilik | |
2 | Bakteriyel üreme | |
3 | Bakteriyel fotosentez | |
4 | Ototorofik karbondioksit fiksasonu: Calvin ve ters sitrik asit döngüsü | |
5 | Bakteriyel serbest ve simbiyotik azot fiksasyonu | |
6 | Kemolitotrofi: Hidrojen okisdasyonu | |
7 | İndirgenmiş kükürt bileşiklerinin oksidasyonu | |
8 | Demir oksidasyonu | |
9 | Nitrifikasyon ve annomoks | |
10 | Ara sınav | |
11 | Aanaerobik solunum, nitrat indirgenmesi ve denitrifikasyon | |
12 | Sülfatın indirgenmesi, asetojenez | |
13 | Metanogenez | |
14 | Ferrik demir, mangan, klorat ve organik elektrıon alıcıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Madigan MT, Martinko JM. (2010) Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | Ders sırasında öğrencilere konularla ilgili güncel makaleler sunulacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bakterilerin farklı metabolik olayları ve çevreye uyumunu inceler. | |||||||
2 | Fotosentez ve azot fiksasyonunu moleküler açıdan değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |