Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Biyoteknoloji | BIY 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bugün, biyoteknoloji yaşamın her alanına girmiştir. Dolayısı ile bu kadar iç içe olduğumuz ve biyoloji, biyokimya ve kimya ile ilgili olduğundan ve yüksek lisans yapacak olan kişilerin bu alanlardan birinde çalışabileceğinden veya bu alanda doktora yapabileceğinden bu konu hakkında bilgileri olması düşüncesi ile bu ders önerilmiştir. |
Dersin İçeriği | Giriş-biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı, biyoteknolojiye genel bakış, mikroorganizmalar ve metabolizmaları, bitki ve hayvan kültürleri, fermantasyon teknikleri ve prensipleri, biyoteknolojide temel işlemler, biyoteknolojik prosesler, primer metabolitlerin üretimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş-biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı, biyoteknolojiye genel bakışı kazandırmak | Anlatım, | |
2 | mikroorganizmalar ve metabolizmaları, bitki ve hayvan kültürleri, fermantasyon teknikleri ve prensipleri, biyoteknolojide temel işlemler, biyoteknolojik prosesler, primer metabolitlerin üretimi öğrenmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı | |
3 | Mikroorganizmalar | |
4 | Mikroorganizmalar ve metabolizmaları | |
5 | Bitki ve hayvan kültürleri | |
6 | Fermentasyon teknikleri ve prensipleri | |
7 | Biyoteknolojide temel işlemler | |
8 | Biyoteknolojide temel işlemler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyoteknolojik prosesler | |
11 | Biyoteknolojik prosesler | |
12 | Primer metabolitlerin üretimi | |
13 | Primer metabolitlerin üretimi | |
14 | Primer metabolitlerin üretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Telefoncu, A., Biyoteknoloji , Ege Üniversitesi, İzmir, 1995. 2. Robyt, J. F., White B. J., Biochemical Techniques, Iowa State University, 1990. 3. Voet, D., Voet, J. and Pratt,C.W., Fundamentals of Biochemistry, Wiley, USA, 1999. 4. Telefoncu, A., Salnikow, J., Zihnioğlu F., Kılınç, A, Biyokimyada Temel ve Modern Teknikler, Ege Üniversitesi, İzmir, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Giriş-biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı, biyoteknolojiye genel bakışı kazandırmak | |||||||
2 | mikroorganizmalar ve metabolizmaları, bitki ve hayvan kültürleri, fermantasyon teknikleri ve prensipleri, biyoteknolojide temel işlemler, biyoteknolojik prosesler, primer metabolitlerin üretimi öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |