Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Teknolojisinde Güncel Eğilim ve Sorunlar | BTO 674 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eğitim teknolojisi alanındaki güncel eğilim ve sorunların incelenerek geleceğe yönelik bir perspektif oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Derste eğitim teknolojisi alanında yapılan çalışmalar incelenerek yayınlar ve bulgularından eğilim ve sorun tespiti yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Teknolojisindeki eğilimleri bilir. | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Eğitim Teknolojisindeki sorunları bilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Eğitim teknolojisinin geleceğine yönelik bir bakış açısı geliştirir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve sürecin tanıtımı | |
2 | Eğitim teknolojisi ve boyutları | |
3 | Eğitim Teknolojisinde kuramsal eğilim ve sorunlar | |
4 | Eğitim Teknolojisinin hedef boyutunda eğilim ve sorunlar | |
5 | Eğitim Teknolojisinin öğrenci boyutunda eğilim ve sorunlar | |
6 | Eğitim Teknolojisinin insan gücü boyutunda eğilim ve sorunlar | |
7 | Eğitim Teknolojisinin ortam boyutunda eğilim ve sorunlar | |
8 | Eğitim Teknolojisinin yöntem-teknik boyutunda eğilim ve sorunlar | |
9 | Eğitim Teknolojisinin öğrenme durumları boyutunda eğilim ve sorunlar | |
10 | Eğitim Teknolojisinin değerlendirme boyutunda eğilim ve sorunlar | |
11 | Eğitim Teknolojisi araştırmalarında eğilim ve sorunlar | |
12 | Eğitim Teknolojisi tezlerinde eğilim ve sorunlar | |
13 | Eğitim Teknolojisi makalelerinde eğilim ve sorunlar | |
14 | Eğitim Teknolojisi projelerinde eğilim ve sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | X | |||||
4 | Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir. | X | |||||
5 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | X | |||||
6 | AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | X | |||||
7 | Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. | ||||||
8 | Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1). | X | |||||
9 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
10 | Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | X | |||||
11 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler. | X | |||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
14 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim Teknolojisindeki eğilimleri bilir. | ||||||||||||||
2 | Eğitim Teknolojisindeki sorunları bilir. | ||||||||||||||
3 | Eğitim teknolojisinin geleceğine yönelik bir bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |