Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Kuramları | BTO 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenme ve öğretme ile ilgili yaklaşım, kuram ve modelleri tanıtmak ve uygulamalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrenme, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler, öğrenme yaklaşım ve kuramları, alana özgü uygulamaları
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik, edimsel ve araçsal koşullanmayı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal öğrenmeyi ve buluş yoluyla öğrenmeyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilişsel öğrenme teorilerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yapılandırmacı kuramı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilişçi kuramı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Davranışçılığı öğrenmeyle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
3 | Paradigma, Yaklaşım, Kuram, Model, Strateji, Yöntem ve Teknik | |
4 | Davranışçı yaklaşım | |
5 | Davranışçı öğrenme Kuramları | |
6 | Bilişsel Yaklaşım | |
7 | Bilişsel Öğrenme Kuramları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
10 | Yapılandırmacı Öğrenme Kuramları | |
11 | Öğrenme-Öğretme M | |
12 | Öğrenme-Öğretme Modelleri | |
13 | Öğrenme-Öğretme Modelleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | ||||||
4 | Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir. | ||||||
5 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
6 | AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | ||||||
7 | Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. | ||||||
8 | Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1). | ||||||
9 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | ||||||
10 | Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
11 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler. | ||||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
14 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik, edimsel ve araçsal koşullanmayı tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Sosyal öğrenmeyi ve buluş yoluyla öğrenmeyi açıklar. | ||||||||||||||
3 | Bilişsel öğrenme teorilerini değerlendirebilir. | ||||||||||||||
4 | Yapılandırmacı kuramı açıklar. | ||||||||||||||
5 | Bilişçi kuramı açıklar. | ||||||||||||||
6 | Davranışçılığı öğrenmeyle ilişkilendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |