Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları TCT 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALUK SELVİ
Dersi Verenler Prof.Dr. HALUK SELVİ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burak Çıtır

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye Cumhuriyeti tarihinin sınırlarını araştırma yöntem ve metodlarını kaynakların tasnif, tenkid ve tahlilini yapabilmek.

Dersin İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’yle İlgili Arşivler, Yayınlanmış Belgeler, Resmi Yayınlar, Süreli Yayınlar ve Monografiler vb. kaynakların öğrenilmesi ve öğrencilere araştırma kabiliyetlerinin kazandırılması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve Ders İçeriğinin Tahlili
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi'nde Araştırma Yöntemleri
3 Kaynak Tespiti
4 Bilgileri Toplama ve Sınıflandırma
5 Araştırmanın Yazım Safhası
6 Kaynak Olarak Nutuk
7 Kaynak Olarak Basın
8 Arşivler
9 ARASINAV
10 Arşiv Kaynaklarının Tahlili
11 Belge kullanımı
12 Gazete ve Hatıralar
13 Araştırmanın Sonuçlandırılması
14 Sonuç ve Değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu

Ders kapsamında verilecek notlar

Ders Kaynakları

Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları, Ankara, 2001.

Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Tasnifleri

Atatürk Kaynakçası

Türkiye’de Süreli Yayınlar Bibliografyası

İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Metot, Ankara, 2000.

Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Ankara, 1998.

Tuncer Baykara, Tarih Araştırmalarında Usul, İzmir, 1999.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6