Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları | TCT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burak Çıtır |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti tarihinin sınırlarını araştırma yöntem ve metodlarını kaynakların tasnif, tenkid ve tahlilini yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’yle İlgili Arşivler, Yayınlanmış Belgeler, Resmi Yayınlar, Süreli Yayınlar ve Monografiler vb. kaynakların öğrenilmesi ve öğrencilere araştırma kabiliyetlerinin kazandırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve Ders İçeriğinin Tahlili | |
2 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi'nde Araştırma Yöntemleri | |
3 | Kaynak Tespiti | |
4 | Bilgileri Toplama ve Sınıflandırma | |
5 | Araştırmanın Yazım Safhası | |
6 | Kaynak Olarak Nutuk | |
7 | Kaynak Olarak Basın | |
8 | Arşivler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Arşiv Kaynaklarının Tahlili | |
11 | Belge kullanımı | |
12 | Gazete ve Hatıralar | |
13 | Araştırmanın Sonuçlandırılması | |
14 | Sonuç ve Değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kapsamında verilecek notlar |
Ders Kaynakları | Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları, Ankara, 2001. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Tasnifleri Atatürk Kaynakçası Türkiye’de Süreli Yayınlar Bibliografyası İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Metot, Ankara, 2000. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Ankara, 1998. Tuncer Baykara, Tarih Araştırmalarında Usul, İzmir, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |