Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Medeniyeti | ORT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Endülüs veya Ortaçağ Müslüman İspanya tarihinin sosyal hayatının ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) sosyal tarihinin incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs?ün (İspanya) sosyal tarihini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
3 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
5 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları halkları arasındaki sosyal münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
7 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
8 | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
9 | Endülüslülerin bilim, tarım, iktisat ve ticaret alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
10 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyal ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyal yapısı | |
1 | Dersin tanıtımı ve çerçevesi, Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs hayat tarzının oluşması | |
5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim ve bilim alanındaki gelişmeler | |
6 | Eğitim alanındaki gelişmeler ve rihle kültürünün sosyal hayata etkileri | |
7 | Bilim alanındaki gelişmelerin sosyal hayata etkileri | |
7 | Tarım, iktisat ve ticaret alanındaki gelişmeler | |
8 | Vize | |
8 | Ulemanın toplum üzerindeki etkisi | |
9 | ARASINAV | |
9 | Mimari alandaki gelişmeler | |
10 | Sanat alandaki gelişmeler | |
10 | Tabakat kaynaklarından seçmeler | |
11 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Maşrık-İslam sosyal hayatı ile mukayesesi ve sonuçları | |
11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Avrupa toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Mağrib toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Convivencia & Influencia / Endülüs?ün Sosyo-Kültürel Tarihi ve Etkileri, Adapazarı 2013 |
Ders Kaynakları | - Özdemir, Mehmet, Endülüs Müslümanları Medeniyet Tarihi, TDV, Ankara 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endülüs?ün (İspanya) sosyal tarihini inceler | ||||||||||
2 | |||||||||||
3 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | ||||||||||
4 | |||||||||||
5 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları halkları arasındaki sosyal münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
6 | |||||||||||
7 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||||||||||
8 | |||||||||||
9 | Endülüslülerin bilim, tarım, iktisat ve ticaret alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||||||||||
10 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyal ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |