Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İnkılaplarının Analizi | TCT 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA SARI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA SARI, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerle Atatürk dönemi devrim hareketlerinin açıklanması ve detaylı incelemesi ve onlara modern Türkiyenin oluşumu hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | İnkılap kelimesinin tanımı, Osmanlı Devletinin son zamanlarındaki önemli olaylar, Milli Mücadele dönemi gelişmeler, Atatürk dönemi inkılap hareketleri ve Türk modernleşmesi, insan hakları ve Türk anayasasında belirlenen bireylerin özgürlükleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk İlkelerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin öğrenilerek günümüz Türkiyesine geçiş sürecini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet dönemi arasında karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Atatürk inkılaplarının öneminin vurgular | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Öğrencilerin temel hak ve özgürlükleri konusunda bilinçlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnkılap ve benzer kelimelerin tanımı | |
2 | Osmanlı Devletinde devleti kurtarma çabaları | |
3 | Atatürk inkılaplarının fikri altyapısı | |
4 | Ulusal Bağımsızlık Savaşı ve inkılap kavramı | |
5 | Saltanatın kaldırılması | |
6 | Cumhuriyetin ilanı ve özellikleri | |
7 | Hilafetin kaldırılması | |
8 | Sosyal hayatta inkılap hareketleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Kadın hakları | |
11 | Medeni kanun ve özellikleri | |
12 | Türk anayasalarında temel haklar ve özgürlüklerdeki gelişmeler | |
13 | Eğitim alanında inkılap hareketleri | |
14 | Atatürk ilkelerinin inkılaplara etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Osmanlı Meclis-i Mebusanı Zabıt Ceridesi Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi ve Gizli Zabıt Ceridesi Atatürk İnkılâbı, Kültür Bakanlığı Yayınları Kemal Atatürk, Nutuk, I, II, III Suna Kili-Şeref Gözübüyük, Türk Anayasa Metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk İlkelerini karşılaştırır | ||||||||||
2 | Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin öğrenilerek günümüz Türkiyesine geçiş sürecini kavrar | ||||||||||
3 | Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet dönemi arasında karşılaştırır | ||||||||||
4 | Atatürk inkılaplarının öneminin vurgular | ||||||||||
5 | Öğrencilerin temel hak ve özgürlükleri konusunda bilinçlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |