Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hadis Usulü Metinleri HAD 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mütekaddimun ve müteahhirun dönemi hadis usulü eserlerini tanıyarak hadis usulü ilminin gelişimini öğrenmek.

Dersin İçeriği

Hadis Usulü: Doğuşu ve Mahiyeti

Hadis Usulünün Kaynakları

Mütekaddimûn Dönemi Usul Eserleri

Müteahhirûn Dönemi Usul Eserleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hadis Usûlü: Doğuşu ve Mahiyeti
2 Hadis Usûlünün Kaynakları
3 Müslim'in Sahih’inin “Mukaddime” Bölümü
4 Risâletü Ebî Dâvud ilâ Ehl-i Mekke
5 Tirmizi'nin Sünen'inin “İlel” Bölümü
6 Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-fâsıl
7 Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs
8 Ara sınav
9 Hatîb el-Bağdâdî, el-Kifâye fî İlmi'r-rivâye
10 İbnü's-Salâh, Ulûmü'l-hadîs
11 İmam Nevevî, Takrîb ve İbn Kesîr İhtisâru Ulûmi'l-hadîs
12 İbn Hacer, Nüzhetü'n-nazar
13 Suyûtî, Tedrîbü'r-râvî
14 Hanefîlerin Hadis Usulü Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Müslim, Sahih’in “Mukaddime” Bölümü. Tirmizi, Sünen, “İlel” Bölümü. Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-Fasıl. Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs. Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi'r-rivâye. Kadı Iyaz, el-İlmâ. İbnü's-Salah, Ulumü'l-hadis. İmam Nevevî, Takrîb İbn Kesir, İhtisaru ulûmi’l-hadis İbn Hacer, Nüzhetü’n-nazar. Suyûtî, Tedrîbu’r-râvî

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)