Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hıristiyan-İslam Kelamı Karşılaştırması | KLM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kelam ve İslam Mezhepleri Anabilim dallarının seçmeli dersleri önerilir |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | İslam kelamının ana kabulleri ile Hıristiyan teolojisinin temel argümanlarının ortaya konması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler İslam kelamının çıkış nedenini hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İslam kelamının ana değerlerini ve kabullerini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İslam kelamının gelişim sürecini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Hıristiyan teolojisinin temel özeliklerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Hıristiyan teolojisi ile İslam kelamının benzer yönlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisinin ana farklılıklarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kelam ve Teolojinin genel tanımı ve mahiyetleri. | |
2 | İmanın anlamı ve kapsamı | |
3 | Kelamcılar ve teologlara göre Tanrı anlayışı | |
4 | Kelamcılar ve teologlara göre Allahın sıfatları | |
5 | Kelamcılar ve teologlara göre ilham ve vahiy | |
6 | Kelamcılar ve teologlara göre Kutsal kitap: tanım ve kapsam | |
7 | Kelamcılar ve teologlara göre Yeni Ahit ve Kuran | |
8 | İslam Kelamcılarına göre tahrif | |
9 | Kelamcılar ve teologlara göre peygamberlik | |
10 | Kelamcılar ve teologlara göre hz. İsa | |
11 | Kelamcılar ve teologlara göre Hz. Muhammed | |
12 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisindeki etkileşim | |
13 | İslam Kelamı ile Hıristiyan teolojisinin geleceği | |
14 | Dini çoğulculuk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil. |
Ders Kaynakları | 1. Mircea Eliade, The Encyclopaedia of Religion, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğrenciler İslam kelamının çıkış nedenini hatırlar | |
2 | İslam kelamının ana değerlerini ve kabullerini saptar | |
3 | İslam kelamının gelişim sürecini çözümler | |
4 | Hıristiyan teolojisinin temel özeliklerini değerlendirir | |
5 | Hıristiyan teolojisi ile İslam kelamının benzer yönlerini karşılaştırır | |
6 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisinin ana farklılıklarını yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |