Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları II | RES 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular ve anlam sorunları üzerine eleştirel nitelikli bir farkındalık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular, anlam sorunları ve nedenselliklerinin araştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğinin Sunumu | |
2 | Görme ve Anlam İlişkisi | |
3 | Görsel Algı ve Anlam İlişkisi | |
4 | Gerçeklik ve Görüntü İlişkisi | |
5 | Yeniden Üretim Çağında Sanat Yapıtı | |
6 | 20. Yüzyılda Görüntünün Değişen Doğası | |
7 | Temsil Sorunu ve Anlamlandırma | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Görsel Kültür ve Yeni İmaj Teknolojileri | |
10 | Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları | |
11 | Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları | |
12 | Gösterge Değişim Değeri ve Sanatta Anlam Sorunları | |
13 | Medya Sanatı | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Kevin Robins, İmaj, Ayrıntı Yayınları -Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları. -Walter Benjamin, Pasajlar, YKY. -John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları. - Mehmet Ergüven, Görmece, Metis Yayınları. -Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, Versus Yayınları. -Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, sayı: 22, Eylül 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | ||||||||
2 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | ||||||||
3 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak | ||||||||
4 | Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |