Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları II RES 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular ve anlam sorunları üzerine eleştirel nitelikli bir farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriği Görüntünün 20. Yüzyıldan itibaren değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular, anlam sorunları ve nedenselliklerinin araştırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin Sunumu
2 Görme ve Anlam İlişkisi
3 Görsel Algı ve Anlam İlişkisi
4 Gerçeklik ve Görüntü İlişkisi
5 Yeniden Üretim Çağında Sanat Yapıtı
6 20. Yüzyılda Görüntünün Değişen Doğası
7 Temsil Sorunu ve Anlamlandırma
8 Vize Sınavı
9 Görsel Kültür ve Yeni İmaj Teknolojileri
10 Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları
11 Yeni İmaj Teknolojileri ve Anlam Sorunları
12 Gösterge Değişim Değeri ve Sanatta Anlam Sorunları
13 Medya Sanatı
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Kevin Robins, İmaj, Ayrıntı Yayınları
-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü, Ayrıntı Yayınları.
-Walter Benjamin, Pasajlar, YKY.
-John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları.
- Mehmet Ergüven, Görmece, Metis Yayınları.
-Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, Versus Yayınları.
-Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, sayı: 22, Eylül 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular.
2 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir.
3 Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanmak
4 Çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunları yorumlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6