Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Alman Felsefesi | FDB 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alman Felsefesi, çağdaş dönemde felsefi geleneklerinin büyük bir kısmını etkilemiştir. Özellikle idealist, Romantik, Materyalist yönelimlerin hepsinin yansımaları olmuştur. Bu ders Yüksek lisans ve Doktora çalışmasında bu konuları çalışmak isteyenler için yol gösterici ve temel referans olacaktır. |
Dersin İçeriği | Alman dilinde felsefe ya da Almanlar tarafından yapılan felsefe son derece çeşitlidir ve yüzyıllar boyunca hem analitik hem de kıtasal felsefedeki geleneklerin merkezi olmuştur, Leibniz’den Kant’a, Hegel, Schopenhauer, Marx, Nietzsche, Heidegger’e ve Jaspers’dan çağdaş filozoflara kadar. Öğrencilerin modern Alman felsefesinin kaynaklarını öğrenmeleri umulmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Alman felsefesinin hangi alanları kapsadığını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çağdaş Alman felsefesinni temel problemlerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Çağdaş Alman felsefesinde yer alan filozofların görüşlerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çağdaş Alman felsefesinin gelişim şeklini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çağdaş Alman felsefesinin temel konularını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çağdaş Alman felsefesinin genel felsefe tarihi içindeki yerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Alman Felsefesi nedir? | |
2 | Gottfried Leibniz, Chiristian Wollf | |
3 | Immanuel Kant | |
4 | Johann Gotltieb Fichte | |
5 | Friedrich Schelling | |
6 | Georg Wilhwlm Friedrich Hegel | |
7 | Arthur Schopenhauer | |
8 | Ludwig Andreas Feuerbach | |
9 | Karl Marx | |
10 | Friedrich Nietzsche | |
11 | Martin Heidegger | |
12 | Karl Jaspers | |
13 | Edmund Husserl | |
14 | Frankfurt Okulu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Frederick C. Beiser, The fate of reason : German philosophy from Kant to Fichte, Cambridge, Mass: Harvard University Press, 1987. Frederick Copleston, Felsefe tarihi: çağdaş felsefe Fichte’den Nietzche’ye: Alman idealizmi, trc. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 1990. Rüdiger Bubner, Modern Alman felsefesi, trc. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 1993. Bedia Akarsu, Çağdaş felsefe: Kant´tan günümüze felsefe akımları, 3. bs., İstanbul: İnkılap Kitabevi, 1994. David West, Kıta Avrupası felsefesine giriş: Rousseau, Kant, Hegel’den Foucault ve Derrida’ya, çev. Ahmet Cevizci, İstanbul: Paradigma Yayınları, 1998. Paul Gorner, Twentieth Century German philosophy, Oxford: Oxford University Press, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş Alman felsefesinin hangi alanları kapsadığını bilir. | |||||||||||
2 | Çağdaş Alman felsefesinni temel problemlerini bilir | |||||||||||
3 | Çağdaş Alman felsefesinde yer alan filozofların görüşlerini bilir | |||||||||||
4 | Çağdaş Alman felsefesinin gelişim şeklini bilir | |||||||||||
5 | Çağdaş Alman felsefesinin temel konularını kavrar | |||||||||||
6 | Çağdaş Alman felsefesinin genel felsefe tarihi içindeki yerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |