Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikanaliz ve Din | FDP 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler, Psikanaliz ve Din dersinde; farklı çalışma alanlarını ve bilinçaltıyla ilgili alanları araştırmayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği | Bu derste, başlangıcından günümüze din psikolojisi ve psikanalizm ilişkisi ve araştırmalarda karşılaşılan farklılıklar işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikanalizmle ilgili farklı kavramları algılar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dersin temel kaynaklarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Din Psikolojisi-psikanalizm ilişkisini derler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dini tutum ve davranışlarla ilgili olarak psikanalistlerin yaklaşımlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İçedönüklük ve dışa dönüklüğü mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı sentezler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikanalizme genel bakış | |
2 | Bilinçaltı ve insan | |
3 | İd, ego ve superego kavramlarının tahlili | |
4 | S.Freud psikanalizminin genel hatları | |
5 | S.Freudun din ve insan ilişkisine bakışı | |
6 | C.G.Jungun kişilik psikolojisi | |
7 | İçedönüklük-dışadönüklük | |
8 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
9 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
10 | A.Adlerin aşağılık kompleksi görüşü | |
11 | E.Fromm ve psikanalizm | |
12 | Ahlak felsefesi ve psikanalizm | |
13 | Hümanist ahlak anlayışı ve insan | |
14 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yavuz, K.(1987), Psikanalizde İlk Dini Gelişmelerin Değeri, Atatürk Üni. Yay., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 1. Adler, A.(1985), İnsanı Tanıma Sanatı, Dergah Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikanalizmle ilgili farklı kavramları algılar | |||||||||||
2 | Dersin temel kaynaklarını ifade eder | |||||||||||
3 | Din Psikolojisi-psikanalizm ilişkisini derler | |||||||||||
4 | Dini tutum ve davranışlarla ilgili olarak psikanalistlerin yaklaşımlarını analiz eder | |||||||||||
5 | İçedönüklük ve dışa dönüklüğü mukayese eder | |||||||||||
6 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı sentezler | |||||||||||
7 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |