Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ailede Din Eğitimi FDE 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ailedeki din eğitiminin önemini, mahiyetini, boyutlarını ve genel ilke ve yöntemlerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, aile içindeki din eğitiminin mahiyeti, ilke ve yöntemleri işlenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Ailede din eğitiminin önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Aile, aile eğitimi, ailede din eğitimi
2 Ailede din eğitiminin amacı ve önemi
3 Ailede din eğitiminin mahiyeti ve boyutlar
4 Ailede din eğitiminin sistematiği, zamanlaması ve hiyerarşisi
5 Ailede din eğitiminde görevler ve ilkeler
6 Ailede din eğitimi metot ve teknikleri
7 Ailede çocuğun din eğitimini etkileyen faktörler
8 Ara sınav
9 Çocuğun din eğitiminde ana-baba rolleri
10 Çocuğun din eğitimi açısından aile içi ilişki ve iletişimler
11 Okul öncesi dönemde çocuğun gelişim özellikleri ve öğrenme tarzı
12 Aile içi din eğitiminde dil ve kavramlar
13 Aile içi din eğitiminde adet ve gelenekler
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Abdurrahman DODURGALI, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, M.Ü. İlâhiyat Fak. Vakfı Yayınları, İstanbul 1996
[2] Abdullah ULVAN, İslamda Aile Eğitimi, çev. C. Yıldırım, Uysal Yayınevi, Konya, 1994
[3] Beyza BİLGİN, İslam ve Çocuk, Diyanet İşleri Başk. Yayınları, Ankara 1991
[4] Yurdagül KONUK, Çocukta Dini Duygunun Gelişimi ve Eğitimi, Ank., 1994
[5] Mualla SELÇUK, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, Ankara 1990
[6] M. Emin AY, Çocuklarımıza Allahı Nasıl Anlatalım, İstanbul, 1994

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir
2 Ailede din eğitiminin önemini açıklar
3 Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir
4 Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar
5 Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder
6 Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir
7 Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 8 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6